اخبار

پیام رییس مرکز در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) + فراخوان قرائت زیارت نامه حضرت محمد(ص)

پیام رییس مرکز در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) + فراخوان قرائت زیارت نامه حضرت محمد(ص)
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن بیانیه ای، توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، نشریه فرانسوی چارلی هبدو به واسطه توهین های متعدد به پیامبر عظیم الشأن اسلام میان مسلمانان جهان به بدنامی شناخته شده است. این نشریه در پی کاریکاتوری که از ابوبکر البغدادی، سردسته گروه تروریستی داعش منتشر کرده بود، هفته گذشته مورد حمله اعضای این گروه قرار گرفت و چندین نفر از اعضای تحریریه خود را از دست داد.

«چارلی هبدو» پس از این حادثه، برای چندمین بار در اقدامی متهورانه و بی شرمانه دست به انتشار کاریکاتوری از پیامبر اکرم(ص) زده است که این اقدام از سوی رییس مرکز رسیدگی به مساجد محکوم و بیانه ای نیز در این رابطه صادر شده است.

متن کامل بیانیه این شرح است:

  

بسم الله الرحمن الرحیم

  صلوات و سلام خداوند رحمان و رحیم بر زیباترین گل واژه آفرینش، مثل اعلای رضایت و رحمت الهی، آینه دار جمال و جلال پروردگار و محل تجلّی اسماء و صفات خداوند کریم، اسوه‏ ی کامل بندگی و میزان عدالت و رحمت، حضرت محمّد مصطفی (صلّی الله علیه و آله و سلّم). درود انبیاء عظام و فرشتگان مقرّب خدا بر او که رحمة للعالمین است و به مصداق کریمه « و إنّک لعلی خلق عظیم» بر چکاد کرامتهای انسانی ایستاده و همه‏ ی زیبایی ‏ها و خوبی ‏ها در دامنه‏ ی شخصیت‏ اش شکوفا می ‏گردد و تمام نیکویی‏ های اخلاقی با او معنا می‏ یابد.

پیامبر اعظم انسان و اسلام که نوید انبیاء الهی از آدم تا ابراهیم و امید موسای خلیل و بشارت عیسی مسیح (علیهم صلوات الله) است. او که مکتب انسان ‏سازش میعاد تربیت یاران برگزیده خدا و مجلای نور وجود اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. لعن و نفرین ابدی بر شب پرستان و خفّاش صفتانی که نور فراگیر سیره و مکتبش را که با انقلاب اسلامی ایران درخشش دو چندان یافته بر نمی ‏تابند. و راه نجات موهوم خود را از مخمصه ‏ی فراهم آمده توسط فرزندان راستینش در خاموش کردن نور خورشید نام و یاد و مکتبش می‏ جویند. غافل از آن که این تلاش های مذبوحانه جز به تابش روزافزون نور توحید و رسالت نخواهد انجامید. «یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره و لو کره المشرکون»

اگر چه اهانت به ساحت مقدّس آن پیامبر الهی و سر سلسله انبیاء عظام سابقه ‏ای طولانی داشته، امّا این بار این عمل قبیح و جانسوز، ثمره تلخ شجره‏ ی خبیثه ‏ی اتّحاد صهیونیسم و وهّابیت و تکفیری‏ های مزدور و لیبرالیزم رو به مرگ غرب است. حادثه ‏ی مشکوک و ساختگی حمله به نشریّه ننگین فرانسوی و پس از آن انتشار تصاویر اهانت آمیز از پیامبر مهر و مهربانی و عدالت، حاصل همدستی و نقطه‏ ی پیوند پیوستن شوم صهیونیسم و لیبرالیزم و اسلام آمریکایی است و تأسّف آن که برخی نشریات و رسانه‏ های فریب خورده و مرعوب داخلی، جاهلانه و یا مغرضانه به همنوایی پیشاپیش با این حرکت برنامه‏ ریزی شده اسلام هراسی و اسلام ستیزی پرداخته اند.

اهانت به ساحت قدسیّ پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، اهانت به همه ‏ی انبیاء و اولیاء الهی است که از نگاه همه ‏ی پیروان آزاده‏ ی ادیان توحیدی محکوم و منفور است. ائمّه جماعات مساجد استان همنوا با همه ‏ی ملّتهای مسلمان و همراه با خروش دشمن شکن مراجع معظّم تقلید و روحانیت عظیم الشّأن اسلام و ایران اسلامی این توطئه شوم را محکوم می‏ نماید. و همه مسلمانان بیدار و آزاده جهان به ویژه علمای جهان اسلام و بالأخصّ ائمّه‏ جماعات مساجد بلاد اسلامی را که پرچمداران وحدت و اخوّت اسلامی هستند به بیداری و هوشیاری بیش از پیش فرا می ‏خواند.

 اینجانب با تمنّای نزول غضب و عذاب الهی از درگاه خداوند منتقم برای طرّاحان و بازیگران این واقعه شوم، از همه سروران و اعزّه گرانقدر و عزیز، ائمه جماعات مساجد استان تهران استدعا دارم تا روز سه شنبه سی‏ ام دی ماه (30/10/93) بعد از نماز مغرب و عشاء با فراخوان عمومی مردم محلّات و مناطق امّ‏ّّ القرای جهان اسلام و سایر شهرستان‏های استان، ضمن عرض ارادت به ساحت مقدّس پیامبر عظیم ‏الشّأن انسان و اسلام و قرائت زیارت آن حضرت، این حادثه‏ ی شیطانی را محکوم نموده و همنوایی خود را با همه ‏ی مسلمانان جهان اعلام دارند. به یاری خدا در پیشواز ماه بهمن، ماه پیروزی اسلام  بر طاغوت، میثاق خود را با امام و شهیدان تجدید کرده و بیعت خود را با امام امّت اسلام حضرت آیةالله العظمی خامنه‏ ای (مدّظله العالی) ابراز خواهیم کرد.

                                                                                                                                                          والسّلام علیکم و رحمة الله

                                                                                                                                                                    محمد جواد حاج علی اکبری

۲۸ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید