اخبار

لزوم توجه به کانون‌های مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد

جانشین کمیته مساجد ستاد دهه فجر کشور بر لزوم توجه به کانون‌های مساجد تأکید کرد و گفت: قریب به ۷۰ درصد کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در روستاها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از ایکنا، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور روز پنجشنبه، 25 دی در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به انقلاب مساجد تعبیر شده است.
وی کمیته مساجد را مردمی‌ترین کمیته دهه فجر برشمرد و عنوان کرد: امسال تمرکز ستاد عالی مساجد تمرکز بر ستادهای مردمی با محوریت مسجد بوده که با نظارت امام جماعت مسجد، ستاد تشکیل می‌شود.
جانشین کمیته مساجد دهه فجر کشور با تاکید بر اینکه مسجد باید مکان وحدت باشد، بر لزوم توجه به کانون‌های مساجد تاکید و بیان کرد: قریب به 70 درصد کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در روستاها است و انتظار می‌رود سهم قابل توجهی از برنامه‌های دهه فجر در روستاها اجرا شود.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی و روزنامه‌دیواری و شب شعر، آذین‌بندی مساجد و برگزاری جشن‌ها به صورت محلی را از برنامه‌های دهه فجر سال جاری عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سید جواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه ۲۰ کمیته برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان تشکیل شده، یادآور شد: امیدواریم امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برنامه‌های دهه فجر در استان برگزار شود.
وی مساجد را بهترین مکان برای مصون ماندن جوانان از آسیب‌ها و تهدیدهای دشمنان دانست و اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌توان جوانان زیادی را به سمت مساجد سوق داد.

۲۹ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۴۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید