اخبار

نبش قبر عالم دینی در حلب با اقدام تروریست‌های النصره

گروه های تروریستی در شهر حلب سوریه، به سرکردگی جبهه النصره، با حمله به یکی از مساجد این شهر، قبر یکی از بزرگان دینی این منطقه را تخریب و نبش کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از شبکه خبر، عناصر گروه تروریستی جبهة النصرة با حمله به مسجد الکلتاویه که نزدیک منطقه باب الحدید در حلب قدیم قرار دارد، اقدام به تخریب و نبش قبر یکی از علما و بزرگان دینی این منطقه کردند.

ترویست‌های تکفیری پس از حمله، ۲۰نمازگزار این مسجد را در یکی از اتاق‌ های مسجد زندانی کرده و اقدام به نبش قبر «شیخ محمد النبهان»، عالم برجسته دینی، حلب کردند.

تروریست‌های جبهة النصرة که به گفته شاهدان حدود دویست تن بوده‌اند، در حمله به این مسجد علاوه بر نبش قبر شیخ محمد، قبور همسر، خواهر و یکی از فرزندان وی را که در جوار مزار این عالم دینی دفن شده بودند نبش کردند.

در تصاویر منتشر شده، تکفیری‌ها با دریل و کلنگ اقدام به تخریب قبور کرده و پس از خارج کردن بقایای اجساد، آنها را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

شیخ محمد بن احمد بن نبهان بن خضر که نسب وی به قبایل الزبیدیه می‌رسد، در سال ۱۹۰۰ میلادی در حلب به دنیا آمده و در سال ۱۹۷۴ درگذشت. نسب وی از طرف مادر هم به ذریه امام حسین(ع) می‌رسد.

دکتر محمد الحوت امام جماعت مسجد الکلتاویه درباره شیخ محمد النبهان می‌گوید: این شیخ بزرگ اجازه اجتهاد در امور شرعی را داشته و یکی از شخصیت‌های بزرگی بوده که در بیداری مسلمانان در مقابله با دشمنان نقش‌ زیادی ایفا کرده است.

وی افزود: علمای زیادی از مناطق و کشورهای مختلف برای دیدار با این عالم بزرگ به حلب آمده و او از جایگاه والایی در میان مردم برخوردار بوده است.

گروه تروریستی جبهة النصرة با اعلام اینکه مزار این شیخ یکی از نشانه‌های شرک محسوب می‌شده، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام افتخار به دست زدن به چنین جنایت هولناکی، اعلام کردند که خداوند بر ما منت گذاشت و توفیق داد که این مظهر شرک را از بین بردیم!

این گروه مشرک اعلام کرده که در تخریب این مکان جبهة انصارالدین، احرار الشام، محکمه شرعی حلب، و هیئت امر‌ به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر مشارکت داشته‌اند.

عناصر تروریستی پس از ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند که مردم سوریه پس از شنیدن این اقدام به شدت خشمگین و ناراحت شده‌اند.

تخریب و نبش قبر شیخ محمد النبهان اقدامی برخاسته از تفکر وهابیت است. مرقد این عالم دینی برای مردم حلب و سوریه از اماکن مقدس و شناخته شده به شمار می‌رفت.

 

نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

  نبش قبر عالم حلب

۲۹ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۵۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید