اخبار

ساخت بزرگترین مسجد در ترکیه

ترکیه ساخت بزرگترین مسجد کشور را در استانبول آغاز کرده است و این مسجد سال 2016 میلادی افتتاح می شود. این مسجد دارای پارکینگی به ظرفیت 3500 خودرو خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از شبستان، عملیات ساخت بزرگترین مسجد ترکیه در شهر استانبول همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود که این مسجد ژوئیه سال 2016 میلادی افتتاح شود.

ارگین کولنک، رئیس جمعیت مساجد استانبول گفت: تاکنون 60 درصد از مراحل ساخت مسجد انجام شده است. وی افزود: مساحت کلی مسجد به 15 هزار متر مربع می رسد و برای 37 هزار نمازگزار ظرفیت دارد. این مسجد دارای 6 مناره است که چهار مناره آن به  طول 1/107 متر و دو مناره آن به طول 90 متر خواهد بود و ارتفاع گنبد آن، 72 متر و قطر آن 34 متر خواهد بود.

رئیس جمعیت مساجد استانبول تصریح کرد: در کنار مسجد، موزه ترکیه به مساحت 11 هزار متر مربع، نمایشگاه هنری به مساحت سه هزار و 500 متر، کتابخانه به مساحت سه هزار متر و پارکینگ به مساحت سه هزار و 500 متر در حال ساخت است.

طرح ساخت مسجد از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ارائه شده است. ساخت مسجد، نزدیک به 150 میلیون لیره ترکیه هزینه در برخواهد داشت. باهار میزراک و هایری گل توتو، دو مهندس معماری طرح ساخت مسجد را طراحی کرده اند.

این مسجد مکانی خاص برای معلولان و بالکنی بزرگ خواهد داشت که بازدید کنندگان می توانند نمازگزاران را هنگام نماز ببینند.این مسجد در مکانی مرتفع در حال بناست تا از بیشتر شهرهای ترکیه مناره های آن پیدا شود.

۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید