اخبار

انقلاب ایران انتقال دهنده پیام های قرآنی است

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی قرآنی است و باید بیش از پیش در جامعه احیا شود و نقش آفرینی مساجد در این زمینه مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین فرجام همزمان با ایام دهه فجر در نشستی با کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، ابراز داشت: اوایل سال های دهه 50 شمسی، فضایی همراه با اختناق در کشور حاکم بود و کسی فکر نمی کرد انقلاب به رهبری روحانیت به پیروزی برسد، اما با اعتمادی که جامعه به روحانیت داشت و نیز با برنامه ریزی و سازماندهی که در مساجد به وجود آمد، پیروزی انقلاب محقق شد.

 

وی با اشاره به فعالیت سوسیالیست ها و جریان های فکری مختلف در کشور در دوران رژیم طاغوت، افزود: براندازی نظام سلطنتی و دیکتاتوری و نیز رهایی از قید و بند ظلم و ستم از هدف گذاری های انقلاب بود که به نتیجه رسید.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در آن دوران مساجد کانون فعالیت های انقلاب بود و شخصیت های روحانی پیشتاز راهپیمائی ها بودند، افزود: اساسی ترین مسئله ای که امام(ره)  آن را دنبال می کرد و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نمود زیادی داشت، بحث معنویت و بازگشت هویت اعتقادی و دینی جامعه بود؛ زیرا با این امر سایر اهداف محقق می شد.

 

وی در ادامه به اهمیت اعتقادات در مسیر پیروزی یک انقلاب پرداخت و ابراز داشت: علما به عنوان وارثان پیامبران، متولی حراست از اعتقادات و اخلاق مردم هستند و باید توجه داشته باشند که همان طور که شروع یک انقلاب، اعتقادی و اخلاقی است و آغاز یک انحراف و ارتداد هم این  گونه می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به این که یک انقلاب قبل از آن که در عرصه سیاسی تغییر ایجاد کند، در عرصه اعتقادات و رفتارها این امر را بوجود خواهد آورد و به همین سبب اگر بخواهد آسیبی به وجود آید، از این طریق خواهد بود، تصریح کرد: امروز نسبت به تغییر رفتار، فرهنگ و باورهای دینی سرمایه گذاری شده است و متاسفانه گاهی بعضی از بدرفتاری ها در جامعه بروز و ظهور می‌کند که برای رفع این معضل، حوزویان باید نقش راهبردی داشته باشند.

 

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که باید نقظه های قوت انقلاب اسلامی را شناخت و تقویت کرد، ابراز داشت: انقلاب معنوی در سایه قرآن باقی می ماند و به همین جهت باید فعالیت های قرآنی بیش از پیش رشد یابد و بحث های مطرح شده در منبرها نیز بر همین اساس باشد و به موازات ارائه معارف دینی از سنت، با قرآن آشنا و منتقل کننده پیام قرآن باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرجام افزود: فعالیت های قرآنی در حوزه علمیه کار بزرگی است و باید آن را به صورت جدی پیگیری کرد.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به آیه «ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا» و فرمایش مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن اشاره و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی قرآنی است و باید بییش از پیش در جامعه ما احیا شود و نقش آفرینی مساجد در این زمینه مهم است.

 

وی در پایان با بیان این که پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا دعوت به قرآن و آموختن دین از مبانی اصلی است، اظهار داشت: دنیای امروز، پیام انقلاب اسلامی را جذاب می بیند و این پیام در فضای غبار آلوده و پر از ناهنجاری افراطی و تفریطی به گوش می رسد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۳۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید