اخبار

تقویت مساجد برای مقابله با تهدیدات دشمن ضروری است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر گفت: تهدیدات فرهنگ دشمن امروز بر روی مساجد است و باید برای مقابله با تهدیدات دشمن، مساجد را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از شبستان، محمدعلی قلیزاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر، شب گذشته(18بهمن) در مراسم اعطای مجوز سه باب کانون فرهنگی هنری مساجد فیروزسالار آذرشهر که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با تاکید بر نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ریشه انقلاب اسلامی در مساجد است، مسجد خاستگاه انقلاب اسلامی است.


وی تاکید کرد: تهدیدات فرهنگ دشمن امروز بر روی مساجد است و باید برای مقابله با تهدیدات دشمن، مساجد را تقویت کنیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر در ادامه با اشاره به پیشینه کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای فرامین مقام معظم رهبری در سال 1371 با هدف مسجدمحوری کردن کارهای فرهنگی و هنری آغاز به کار کرد.


قلیزاده با بیان تعداد مساجد شهرستان آذرشهر گفت: تعداد 320 مسجد در شهرستان آذرشهر فعالیت می کند که طبق برنامه پنجم توسعه باید یک پنجم مساجد دارای کانون باشند که تاکنون 22 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان راه اندازی شده و امروز هم مجوز سه باب کانون اعطا شد.


وی با اشاره به اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد آذرشهر اظهار داشت: اعتباری که در سال جاری به کانون های فرهنگی هنری مساجد آذرشهر اختصاص یافت 27 میلیون و 400 هزار تومان بود که 2 برابر اعتبار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای فعالیت های پایگاه و هیأت امنای مساجد فعالیت می کند.


قلیزاده تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، بازوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۴۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید