اخبار

مسجد مدرن ترکیه در لیست برترین های معماری 2015 قرار گرفت+ تصاویر

مسجد مدرن ترکیه در لیست برترین های معماری 2015 قرار گرفت+ تصاویر
مسجد سنجکلر ترکیه با معماری از بتون و سنگ های خاکستری و محوطه سازی آن نیز بوسیله همین مصالح و به شکل پله ای ساخته شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، مسجد سنجکلر ترکیه با معماری مدرن خود در لیست برترین های معمای سال 2015 قرار گرفت. این مسجد که به وسیله گروه معماری «امر ارولت» ترکیه ساخته شده در منطقه ای بیرون از استانبول واقع شده است. بنای مسجد سنجکلر از بتون و سنگ های خاکستری  و محوطه سازی آن نیز بوسیله همین مصالح و به شکل پله ای ساخته شده اند.

بر اساس این گزارش، مسجد در ژرفای زمینی شیب دار قرار گرفته و همین امر، کاربرد پله ها را برای این ساختمان زیبا توجیه می کند. برای ورود به شبستان مسجد باید مسیر پله هایی که با اختلاف ارتفاع خیلی کمی از یکدیگر قرار گرفته اندرا طی کنید. فاصله بین این پله ها با چمن پر شده اند که باعث ایجاد پیوستگی میان پله ها و ساختمان اصلی مسجد در چشم انداز آن می شود. ساختمان اصلی مسجد نیز به سبک غار ساخته شده که نور داخل آن از محیط بیرون تامین میشود. تیم طراح و سازنده مسجد معتقد است که طراحی آن فاصله معنا داری با تمامی بنا های مذهبی موجود در جهان داشته و در عوض پیوند بیشتری با عناصر طبیعت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید