اخبار

آغاز طرح نهضت فعالیت های قرآنی در مساجد

آغاز طرح نهضت فعالیت های قرآنی در مساجد
طرح نهضت فعالیت های قرآنی در مساجد تهران سوم اردیبهشت در همایش تجلیل از ائمه جماعات ایثارگر رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، حجت الاسلام والمسلمین سعید کرمی،معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برپایی طرح نهضت قرآنی در مساجد تهران گفت: این طرح همزمان با برگزاری همایش تجلیل از ائمه جماعات ایثارگر تهران رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح کرسی تلاوت، تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن پیش‌بینی شده است که مرحله نخست آن ۳۱ فروردین آغاز می‌شود. بیان کرد: این طرح در سه مرحله پیش‌بینی شده که مرحله نخست آن برگزاری کرسی‌های تلاوت در 313 مسجد منتخب استان تهران است.

وی با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت قرآن از اول رجب(31 فروردین‌ماه) آغاز می‌‌شود، افزود: مساجد منتخب حداقل یک کرسی تلاوت در ماه و حداکثر دو کرسی تلاوت در هفته با حضور قاریان ممتاز کشور برگزار می‌کنند.

وی برگزاری تفسیر ترتیبی قرآن کریم را یکی دیگر از مراحل طرح نهضت فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: برای برگزاری تفسیر ترکیبی قرآن درسنامه‌ای تهیه شده است تا ائمه جماعات یا مفسران قرآن در 313 مسجد منتخب مجری این طرح از اول شعبان (30 اردیبهشت) به صورت هماهنگ به تفسیر یک سوره خاص از قرآن کریم بپردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه تفسیر موضوعی قرآن کریم نیز در مساجد منتخب برگزار خواهد شد، گفت: محتوای تفسیر موضوعی قرآن کریم متناسب با فعالیت‌های قرآنی مساجد تهیه شده است که این طرح در تمامی مساجد استان تهران از اول ماه مبارک رمضان(28 خرداد) برگزار می‌شود و در پایان طرح نیز مسابقه‌ای برای عموم در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: طرح «نهضت فعالیت‌های قرآنی» سوم اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از ائمه جماعات ایثارگر با عنوان «شکوه و ایثار» رونمایی می‌شود.

۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید