اخبار

همایش بررسی نقش کانون های مساجد در عملیاتی کردن فرامین رهبری برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: همایش بررسی نقش کانون های فرهنگی هنری با محوریت ائمه جماعات مساجد در عملیاتی کردن فرامین رهبری در این استان برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همزمان با سالروز میلاد حضرت عباس(علیه السلام) و روز جانباز، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان و کارکنان این مجموعه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کردند.

 

علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این دیدار اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و با اعلام حمایت ویژه از توسعه کمی و کیفی و برنامه های محتوایی کانون های مساجد، تصریح کرد: نوع نگاه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد، اعتقادی است.  

 

وی به نقش و جایگاه مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد در همه جریان های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... نقش زیربنایی و پایه ای دارد و این نقش در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب و همچنین دفاع مقدس به وضوح نمایان بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه کانون های فرهنگی هنری مساجد را نماد عینی ارشاد اسلامی دانست و عنوان کرد: دبیرخانه کانون های مساجد یکی از واحدهای این اداره کل است و هیچ تفاوتی با سایر بخش ها و واحدها ندارد بلکه از نظر اعتقادی دارای جایگاه ویژه تری است.

 

وی با اشاره به منابع حدیثی در رابطه با اینکه فضای فیزیکی مسجد باید زیبا و جذاب باشد، فضای کنونی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان را در شان و زیبنده این مجموعه ندانست و گفت: با پیگیری های انجام شده، اجرای پروژه احداث ساختمان دبیرخانه که مدتی به دلیل فقدان اعتبار لازم متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

 

درویش نژاد در ادامه با اشاره به افزایش شمار کانون ها، افزود: افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری نیاز به حمایت های بیشتر استانی و ملی دارد.

 

وی بر بهره گیری کانون های مساجد از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظیر وات ساپ در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر تاکید کرد و گفت: کانون ها نباید از ظرفیت عظیم بانوان غفلت کنند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال اشاره و اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید در عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دخیل باشند اما نقش اعضای کانون های فرهنگی هنری در این زمینه بیش از دیگران است.

 

درویش نژاد با تاکید بر اینکه نباید همدلی و همزبانی در حد یک شعار بر روی سربرگ نامه های اداری باشد، گفت: کانون های مساجد می توانند با مجوریت ائمه جماعات، بهترین مجموعه برای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری باشند.

 

وی در پایان خواستار برگزاری همایش بررسی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد و امامان جماعت در عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب(دامه برکاته) به ویژه همدلی و همزبانی شد.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با تبریک میلاد قمر بنی هاشم(علیه السلام) و روز جانباز به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس است، گزارشی از برنامه های سال جاری را ارائه کرد.

 

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید