اخبار

کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در دانشگده فنی بندرعباس

همزمان با چهارمین روز از ماه شعبان و به مناسبت ولادت فرخنده قمر بنی هاشم(علیه السلام) مراسم کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) در دانشکده فنی و مهندسی پسرانه شهید کرانی بندرعباس با حضور آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ، سید عبداالله هاشمی از خیرین استان و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد و به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست اندر کاران ساخت مساجد،  مسجد سازی را مایه برکت دانست و گفت: ما همه خدا را قبول داریم و در آن شکی نیست؛ اما خداباوری و ایمان درونی در مقایسه با باور لفظی  چیز دیگری است و هر چه باور و ایمان ما قوی تر باشد اراده ما نیز بیشتر و قوی تر خواهد بود.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه باور عامل حرکت انسان هاست، عنوان کرد: انسان ها بر پایه باورها حرکت می کنند و در واقع  باور و ایمان عامل حرکت انسان ها به سمت کارهای نیک و پسندیده است.

وی تصریح کرد: اگر ما به این باور برسیم  که اگر  کسی مسجد بسازد، خانه ایی در بهشت به او می دهند؛ مطمئنا همه در این امر خدا پسندانه  سهیم خواهند شد و در راه از یکدیگر سبقت خواهند گرفت.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه خداوند متعال به وعده های خود عمل می کند، به آیه شریفه (أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ) اشاره کرد و گفت: اگر ما به وعده های خدا باور و ایمان داشته باشیم، خداوند متعال نیز یاریمان می کند و رحمتش را نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان  افزود: در حقیقت نظام آفرینش نظام بده بستان است نه نظام بستان بده؛ به مصداق اینکه به زمین دانه بدهید تا به تو گندم بدهد، به درخت آب بدهید کود بدهید تا به تو میوه بدهد و خداوند صدها برابر آن چیزی را که در راه خیر گذاشته اید را بازمی گرداند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: همه می توانند در این این امر خداپسندانه سهیم باشند حتی با قبول کردن یک متر ازساخت مسجد و این گونه اگر دست به دست هم دهیم کارها آسان تر و بهتر پیش خواهد رفت و همه می توانند در این امر سهیم باشند.

گفتنی است؛ مسجد ابوالفضل(علیه السلام) دانشکده فنی و مهندسی پسرانه شهید کرانی بندرعباس در زمینی به مساحت 900 متر متر مربع احداث می شود.

 

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید