اخبار

کانون های مساجد؛ بهترین مجموعه برای تبیین فرامین رهبری

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، کانون های فرهنگی هنری مساجد را بهترین مجموعه برای تبیین فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و ترغیب افراد برای عمل به رهنمودهای معظم له معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام احمد پهلوانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه سال و طرح اوقات فراغت(آسمانی ها) در جمع مدیران و رابطین کانون های مساجد در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری از فرصت ماه های شعبان و رمضان برای دستیابی به اهداف مورد نظر بهره برداری کنند.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب(دامه برکاته)، گفت: کانون های فرهنگی هنری باید با برنامه ریزی و با محوریت امام جماعت، در راستای تحقق همدلی و همزبانی بین ارکان مختلف مسجد گام بردارند.

 

حجت الاسلام پهلوانی افزود: اولین گام این است که اگر خدای ناکرده اختلافی بین فعالان مسجد وجود دارد، شناسایی و سپس با کمک گرفتن از امام جماعت برای رفع آن اقدام شود.

 

وی، تحکیم روابط اعضای کانون ها با امام جماعت، هیات امناء، اعضای پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت مذهبی را از دیگر مراحل تحقق همدلی و همزبانی در بین فعالان مساجد برشمرد و تصریح کرد: باید از کارهایی که سبب اختلاف و ایجاد شکاف بین نیروهای مسجدی می شود به جد پرهیز کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه فعال مسجدی باید الگوی مناسبی برای دیگران باشد، تصریح کرد: نوع ارتباط فعالان مساجد با یکدیگر، در جذب یا دفع افراد تاثیر بسزایی دارد.   

 

وی با بیان اینکه هم اینک بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: هر یک از کانون ها در هر گوشه ای از کشور می تواند به این شبکه عظیم متصل شود و از این ظرفیت در راستای ترویج سیره نبوی، آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(علیهم السلام) بهره گیرد.

 

پهلوانی در ادامه با اشاره به ظرفیت و جایگاه کانون ها، گفت: قرار گرفتن در فضای معنوی مسجد، مردمی بودن، اعتماد خانواده ها، وجود سرمایه جوانی، استفاده از ظرفیت امام جماعت به عنوان کارشناس دینی و ... ازجمله مزیت های کانون های فرهنگی هنری است.

 

وی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را بهترین مجموعه برای تبیین و ترویج فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بین اقشار مختلف مردم معرفی کرد و افزود: شعار امسال(همدلی و همزبانی)، ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، فرهنگ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، سبک زندگی اسلامی، اصلاح الگوی مصرف، ترویج افطاری با سفره های ساده ازجمله موضوعاتی است که کانون ها باید عملیاتی کردن آنها برنامه ریزی کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد در بخش دیگری از سخنان خود، اعضای کانون های فرهنگی هنری را پاسداران مرزهای عقیدتی نظام معرفی و تاکید کرد: امروز باید یک مدیر کانون، خود را به عنوان فرمانده یک گردان در میدان نبرد جنگ نرم بداند و برای مقابله با تهاجم دشمن برنامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به سخن معمار کبیر انقلاب که فرمودند: «مرد، از دامن زن به معراج می رود» اشاره کرد و خواستار فعال شدن واحد خواهران در همه کانون ها شد.

 

حجت الاسلام پهلوانی تصریح کرد: امروز تیر زهرآگین دشمن، بنیان خانواده را نشانه رفته است و راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای و پخش 24 ساعته با هدف ترویج فساد و بی بند و باری گواه این مدعاست.

 

وی از مدیران کانون های فرهنگی هنری خواست با محوریت امام جماعت و با بهره گیری از نخبگان و تشکیل اتاق فکر در راستای خنثی سازی توطئه های شوم دشمن تلاش کنند.

 

این مقام مسئول، توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان و استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط کانون ها با یکدیگر به منظور تبادل تجربه و همکاری مشترک و پرهیز از جزیره ای عمل کردن را از دیگر سیاست های امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد ذکر کرد.

 

وی همچنین به طرح آسمانی ها اشاره و بیان کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت سال جاری دوره های آموزش قرآن، اخلاق، احکام، کتابخوانی، اردویی، ورزشی، هنری(تئاتر، خوشنویسی، مقاله نویسی، شعر، داستان، عکاسی و ...) در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است؛ هم اکنون 192 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بندرعباس با مجوز رسمی ستاد عالی فعالیت می کنند.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید