اخبار

مرکز رسیدگی به امور مساجد در تولید محتوای فرهنگی صاحب نگاه تخصصی است/گزارش تصویری

مرکز رسیدگی به امور مساجد در تولید محتوای فرهنگی صاحب نگاه تخصصی است/گزارش تصویری
حجت الاسلام و المسلمین حجر حسنی سعدی: این که مرکز تا به این اندازه در انجام کارهای پژوهشی ورود نموده و توانسته توفیقات خوبی نیز داشته باشد، روزنه امید بخشی برای بخش پژوهش است.

حجت الاسلام و المسلمین حجر حسنی سعدی، مدیر اداره  تولید و تأمین محتوا و محصول در معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در خصوص حضور مرکز و ویژگی غرفه مرکز در مقایسه با بخش های دیگر در سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفت آثار محصولات و فعالیت های فرهنگی گفت: امسال دومین سالی است که مرکز با آثار و محصولات فرهنگی برتر و فاخر در این همایش شرکت نموده است. شاید بتوان مرکز را به عنوان تنها بخشی در این همایش دانست که از حوزه تخصصی خود خارج نشده و با نگاهی دقیق و همه جانبه تنها به موضوع مسجد و آن هم مسجد طراز جامعه اسلامی پرداخته است. البته تمام شرکت کنندگان در این همایش فعالیت های قابل تقدیر و جالبی داشتند لیکن صرف نگاه تخصصی را می توان در غرفه مرکز به وضوح دید.

وی ادامه داد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در کنار دیگر سازمان ها و ارگان های فرهنگی، دستاوردهای مهم فرهنگی ای نظیر مجموعه کتاب های تخصصی در حوزه مسجد، مقالات تخصصی و دو سایت پایگاه اطلاع رسانی مرکز و فام را در این همایش به عنوان محصولات برتر خود به نمایش درآورد.

وی خاطر نشان کرد: باید عنوان کرد که در میان محصولات ارائه شده، جلد هشتم و نهم کتاب فروغ مسجد که در سال جاری چاپ شده است در این همایش حائز رتبه برتر گردید و از این طرح تقدیر به عمل آمد. در این دوره حجم مقالات تولیدی به نسبت دوره پیشین بسیار بیشتر بوده است. در این دوره بیش از 35 مقاله منتشر شده که صد در صد مطالب آن در حوزه مسجد و فضای فرهنگی مسجد بوده است. از این میان مقاله نعیمی با عنوان «جاذبه های رفتاری اهالی مسجد در جذب و حفظ کودکان ونوجوانان» در گروه مقالات منتخب ارائه شد  و مقاله روح الله رازینی با عنوان « شناسایی نظام مسائل کیفیت در مساجد و معرفی ابزارهای مدیریت اثربخش» به عنوان مقاله برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیر اداره  تولید و تأمین محتوا و محصول معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز با بیان این که در دوره گذشته حمیدرضا مهدوی ارفع با مقاله «مسجد طراز نظام اسلامی» حائز عنوان برتر گردید، اذعان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در تولید محتوای فرهنگی جایگاه مطلوبی را در میان ارگان های فرهنگی مختلف دارد. این که مرکز تا به این اندازه در انجام کارهای پژوهشی ورود نموده و توانسته توفیقات خوبی نیز داشته باشد، روزنه امید بخشی برای بخش پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: سطح علمی مقالات روندی رو به رشدی را می پیماید که با این روند می توان به حضور پژوهشگران  تولید کننده مرکز امیدوار بود. مرکز در نگاه آینده نگری که دارد بر این هدف است که پیوند میان حوزه نظر و عمل را تحقق ببخشد. به این معنا که مجموعه فعالیت های پژوهشی ای که انجام می شود در کتابخانه ها نماند و به حوزه مدیریتی مسجد برسد.

وی تصریح کرد: تا به حال سعی شده است تا مقالات پژوهشی با حفظ هویت پژوهشی خود آن چنان مصداقی و موضوعی و به صورت جزئی در خصوص مسائل بحث و پژوهش کنند تا مورد استفاده هیئت امناء و امام جماعت به عنوان رهبر اصلی و حقیقی مسجد قرار گیرد.

وی بیان کرد: حجج اسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز و کرمی، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز در حدود 2 سال است که بر این نظر تأکید دارند که از پژوهش هایی که محدود به فضای کتابخانه ای هستند فاصله بگیرند و به پژوهش های راهبردی و عملکردی نزدیک شوند.

گزارش تصویری این مراسم را ببینید.

 

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۲۱:۴۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید