اخبار

توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توجه به مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد جزو وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، علی اکبر صفی پور عصر روز گذشته در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سراب که با حضور امام جمعه سراب و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار افزود: تعداد 330 مسجد در شهرستان سراب وجود دارد که تاکنون 59 کانون فرهنگی هنری در این مساجد راه اندازی شده که سهمیه این شهرستان در راه اندازی کانون تا پایان سال 85 باب کانون است.

وی افزود: مقرر شده در سال جاری هر روز یک کانون در استان آذربایجان شرقی تشکیل شود و اعتبارات این تعداد کانون نیز از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تامین خواهد شد.

صفی پور همچنین بر ضرورت توجه به کانون‌های مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد جزو وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کانون‌های فرهنگی هنری را بهترین راه ارتباطی مردم با مسئولین دانست و ادامه داد: اختصاص سالیانه حدود یک میلیون تومان به یک کانون فرهنگی هنری در یک روستا، امکاناتی را برای آن روستا ایجاد می کند و این ارزشمند است.

صفی پور عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حوزه درآمدهای اختصاصی، رتبه اول کشور را اخذ کرده که به همین مناسبت نیز از این استان تجلیل خواهد شد.

وی بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی هنری شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری که در شهرستان‌ها انجام می گیرد باید بر افزایش شور و نشاط مردم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برنامه های شاخصی را طراحی و اجرا کنند که بتواند پتانسیل‌های شهرستان‌ها را نشان دهد.

 

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید