اخبار

موافقت دادگاه استرالیا با طرح احداث مسجد در شهر «بندیگو»

دادگاهی در استرالیا طرح جنجال برانگیز ساخت مسجد در شهر «بندیگو» را تأیید و اعلام کرد که برخلاف ادعاها اجرای این طرح تأثیر منفی بر جامعه نخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری رسا، دادگاهی در ایالت «ویکتوریا» در استرالیا با صدور حکمی با طرح احداث مسجد شهر «بندیگو»، بزرگترین شهر این ایالت، موافقت کرد.
حکم صادره از سوی این دادگاه ایالتی، با پایان دادن به کمپین ضداسلامی علیه ساخت این مسجد، برپا کنندگان آن را در رسیدن به هدفشان ناکام گذاشت.

در حکم دادگاه مدنی و اداری ویکتوریا (
VCat) آمده است: هیچ شواهدی دال بر این که ساخت این مسجد می‌تواند موجب ایجاد هرگونه تأثیرات منفی از منظر اجتماعی و غیره شود، وجود ندارد.
در نقشه ساخت این مسجد دو نمازخانه، یک فروشگاه و یک سالن ورزشی منظور شده است.

طرح احداث مسجد شهر بندیگو نخستین‌بار اردیبهشت‌ماه سال گذشته از سوی شورای این شهر تصویب شد. پس از آن 350 مورد اعتراض و شکایت در مخالفت با این طرح صورت گرفت که منجر به تشکیل پرونده‌ای برای رسیدگی به موضوع در دادگاه شد.

«پیتر کاکس»، شهرداربندیگو، در دفاع از رأی دادگاه گفت: مخالفان این طرح تعداد اندکی از جمعیت شهر را شامل می‌شود. اکنون که موضوع نهایی شده است زمان آن فرا رسیده که همه طرف‌ها اختلاف‌نظر را کنار گذاشته و قدمی مثبت را با رعایت احترام در این زمینه بردارند.

انجمن اسلامی استرالیا که مسؤولیت ساخت مسجد را بر عهده دارد، با استقبال از تصمیم دادگاه از همه گروه‌ها و افرادی که از ساخت مسجد در شهر بندیگو حمایت کردند و آن را مورد توجه قرار دادند، تشکر و قدردانی کرد و آن را قدمی در راستای تقویت صلح و احترام در روابط بین فرهنگی در جامعه چند فرهنگی استرالیا خواند.

این انجمن همچنین از تأسیس مرکز اسلامی بندیگو در آینده نزدیک خبر داد

 

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید