اخبار

پزشکان امامیه جهان از مسجد مقدس جمکران بازدید کردند

650 تن از پزشکان امامیه از سراسر جهان با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از این مکان مقدس با تاریخچه، اعمال و نماز‌های آن آشنا شدند

 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، 650 تن از پزشکان امامیه از سراسر جهان با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از این مکان مقدس با تاریخچه، اعمال و نماز‌های آن آشنا شدند. 

حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در جمع این پزشکان با اشاره به اینکه دستور تاسیس مسجد مقدس جمکران به حسن مثله جمکرانی قریب به یازده قرن پیش توسط امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) صادر شده است، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران مکانی برای عبودیت و بندگی خداوند است و در واقع مکانی است برای معرفت افزایی و تعمیق باورهای اعتقادی در عصر غیبت که تکرار آیه شریفه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» در نماز وارده در این مکان خود نشان از جایگاه عبودی این مکان مقدس دارد. وی ادامه داد: قرن‌هاست که این مکان کانون و محل توجه  ویژه مراجع، علما و بزرگان دین و علاقمندان به  معارف اهل بیت (علیهم السلام) است. حضور معمار کبیر انقلاب اسلامی  و عنایت ایشان و در ادامه مقام معظم رهبری نشان از جایگاه رفیع این مکان مقدس دارد. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: اگر چه قریب به یازده قرن مسجد مقدس جمکران مورد توجه است اما با پیروزی انقلاب اسلامی این مکان بیش از پیش کانون توجه عموم شیفتگان و علاقمندان از سراسر جهان قرار گرفت. ابراهیمی با تاکید بر اینکه توصیه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) به رغبت مردم به این مکان مقدس و برابری نماز در آن با نماز در مسجد الحرام نشان از جایگاه رفیع این مسجد دارد، ابراز کرد: جمکران مکانی است که نه تنها پناهگاه و محل رجوع علما، بزرگان و عموم علاقمندان به اهل بیت (علیهم السلام) است بلکه پناهگاهی برای مردم می‌باشد که حضرت فرمودند «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه». وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام تلاش و همت خادمان این مکان مقدس ایجاد تسهیلات لازم به جهت معرفت افزایی و ایجاد فضای عبادی برای عموم مخاطبان است، اظهار کرد: در این راستا ضمن توجه به زیر ساخت‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی لازم، تلاش شده است تا با استفاده از تجارب و ایده‌ها در غالب‌های مختلف نسبت به ارائه خدمات فرهنگی متناسب با اقتضائات مخاطبان گام برداریم. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی، کارگاه‌های آموزشی، حلقه‌های معرفت، خدمات آموزشی، حضوری و غیر حضوری، حوزه کودک و نوجوان، نشر و انتشار کتب و جزوات فرهنگی و آموزشی،  پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، خدمات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای ارتقاء سطح معرفتی نمازگزاران این مکان مقدس در طول سال اجرا می‌شود.  ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به سلامت روح و جسم در کنار هم و ارائه خدمات در حوزه سلامت در درالشفای مسجد مقدس جمکران با حضور پزشکان و کادر مجرب نیز از جمله اولویت‌‌های خدمت‌رسانی در این مکان است، بیان کرد: نکته قابل توجه  در این مکان مقدس این است که تمام فعالیتها به صورت مردمی است و مردم خود اداره کننده و تامین کننده نیازهای مسجد هستند. وی در پایان از آمادگی مسجد مقدس جمکران جهت بهرمندی از ظرفیت اعضای انجمن پزشکان امامیه در امر مبارک خدمت رسانی به عموم مشتاقان نمازگذار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و عمران خبر داد.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۰۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید