اخبار

مساجد ظرفیت منحصر به فرد روستاها در توسعه امور فرهنگی هستند

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد تصریح گفت: با توجه به جمعیت 22 میلیونی در روستاهای کشور مسجد تنها پایگاه مهم فرهنگی در روستاهاست که ظرفیتی منحصر به فرد برای توسعه امور فرهنگی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ، خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع) با اشاره به نقش فعال مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: از زمان انقلاب تاکنون نیز مساجد نقش مهمی در تداوم انقلاب داشته اند.

 

وی افزود: بحمدالله از سال 87 که ستاد مردمی دهه کرامت به ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد محول شده با همکاری نهادهای مختلف این برنامه را برگزار کرده ایم.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: وجود 70 هزار مسجد، 8 هزار امامزاده، 40 هزار پایگاه بسیج و 20 هزار کانون فرهنگی مساجد کمک کرده تا ساماندهی گشترده تری در برنامه های مردمی در نقاط مختلف کشور را شاهد باشیم.

 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد تصریح کرد: با توجه به جمعیت 22 میلیونی در روستاهای کشور مسجد تنها پایگاه مهم فرهنگی در روستاهاست که ظرفیتی منحصر به فرد برای توسعه امور فرهنگی است.

 

سلیمانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره واکنش به سوختن مسجدالاقصی نیز گفت: 30 مردادماه به عنوان روز جهانی مسجد اعلام شده و با توجه به اینکه رسیدگی به برنامه های مساجد به مرکز امور رسیدگی مساجد مربوط است برنامه هایی در این باره داریم که در نشستی آنها را اعلام خواهیم کرد.

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۰۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید