اخبار

اجلاس روز جهانی مسجد برگزار شد/ تاکید رئیس مرکز بر نقش آفرینی مساجد در وحدت امت اسلامی

اجلاس روز جهانی مسجد برگزار شد/ تاکید رئیس مرکز بر نقش آفرینی مساجد در وحدت امت اسلامی
سیزدهمین اجلاس سراسری روز جهانی مسجد صبح امروز با حضور حسن روحانی رییس جمهور، آیت الله اراکی رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب، تنی چند از سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی و بیش از دو هزار نفر از ائمه جماعت استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد ، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن خوشامدگویی به حضار، طی سخنانی گفت: روز جهانی مسجد فرصت بسیار ارزشمندی برای این گردهمایی سالانه و نیز برای اندیشیدن و ارج نهادن امت اسلامی در مورد مساجد و خانه‌های خدا است و اینکه ما به نقش مساجد در وحدت امت اسلامی آگاه باشیم و برای پیشبرد آرمان های اسلامی بیندیشیم و برای عمران مسجد تدبیر و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جسارت صهیونیسم پلید به مسجدالاقصی که همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: این جسارت مبدایی برای جسارت سایرین به مسجد در دنیا شد. جسارت آنها به مسجد نشان از سهم ممتاز مساجد در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی دارد. امروز منطقه بزرگ خاورمیانه حوادث گوناگونی را پشت سر می گذارد و همه این حوادث و برنامه ها طراحی های استکبار بر علیه مسلمانان است که برنامه ریزی برای تفرقه و نفوذ نظام سلطه بر علیه مسلمانان و استقرار دایمی در منطقه با استفاده از دولت ها و گروهک های خودفروخته و وابسته است که برخی از آنان را بهتر است صهیونیست های مسلمان نما بنامیم.

حجت السلام و المسلمین حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه امروز مساجد بهترین مکان و پایگاه برای اخوت، اتحاد، بصیرت و پایداری محسوب می شوند، تصریح کرد: در این شرایط بهترین نسخه برای وحدت امت اسلامی، توجه به مسجد است. مساجد به خاطر جایگاه قدسی و توحیدی و به خاطر موقعیت و جایگاه ویژه ای که در میان مسلمانان دارند می توانند در سازماندهی مومنانه و اتحاد و همبستگی مسلمانان نقش مهمی ایفا کنند، کشورهای اسلامی و ایران با ارتباط منسجم با مساجد می توانند نمایش تازه ای از وحدت اسلامی را به منصه ظهور بگذارند.

 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: ائمه جماعاتی که امروز در این همایش حضور دارند اعلام آمادگی می کنند که برای مبارزه خستگی ناپذیر در محراب ها و تقویت وحدت عالم اسلام  با تمام توان تلاش خواهند کرد و با اتحاد در برابر طراحی برنامه ها و نفوذ دشمنان چاره ای بیندیشند و برنامه داشته باشند و از کانون های مقاومت اسلامی همانند فلسطین، عراق، لبنان، سوریه و یمن حمایت کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: فرصت این اجلاس را مغتنم می شماریم و از مجاهدت علمی فرزندان این ملت در فناوری هسته ای و دیگر بخش ها تشکر و سپاس داشته باشم و از تلاشگران رشید و مؤمن در عرصه دیپلماسی کشور با محوریت رییس جمهور، وزیر امور خارجه در دفاع عالمانه هسته ای کشور در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و رفع تحریم های ظالمانه سپاس داشته باشم، مطمئن هستم همچنان که با توکل به خدا در برابر تحریم های ظالمانه ایستادیم در برابر سایر توطئه ها نیز می ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات با حفظ وحدت و متانت از مسئولان برای رسیدن به آرمان ها تا آخرین سنگر حمایت می کنند و مساجد و محراب ها را پایگاه جهاد و اجتهاد و همراه با دل های مومنین و سلحشور در برابر این جهاد کبیر خواهند بود و با همکاری که با مسئولان خواهند داشت امید است برجام به فرجامی خجسته که در آن مصلحت ملت ایران باشد مبدل شود.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نگاه ژرف به این نیاز هر روز ما به این مسئله توجه داشتند و امروز سهم مساجد در همدلی و همزبانی میان دولت و ملت و ساخت و بافت جمهوری اسلامی مثال زدنی است. مساجد می توانند با ارتباط عملی و همفکری میان ملت و دولت در به بار نشستن این شعار برنامه ریزی داشته باشند و در تقویت همدلی و همزبانی میان مردم تلاش داشته باشند. مسئولان نیز می توانند با حضور در مسجد ارائه گزارش فعالیت انجام شده، بررسی مشکلات مردم و رسیدگی به آنها برنامه ریزی کنند زیرا ما معتقدیم عمران و آبادانی مساجد بهترین راه تقویت بافت و ساخت درونی نظام است. آبادانی جامعه با آبادانی مسجد امکان پذیر است و در این میان روحانی دلسوز، متعهد و خطیر وظیفه بسیار مهمی دارد.

 وی با اشاره به نقش مهم مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: همه ما بر نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و تربیت مجاهدین شهید، آگاه هستیم اما متاسفانه امروز آنطور که باید به جایگاهی که باید دست نیافته اند و آنچنان که باید در مساجد کار صورت گیرد کاری انجام نداده ایم.

 وی خطاب به رییس محترم جمهور گفت: در حال حاضر که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، امید داریم که با تدبیر دولت و شخص رییس جمهور سهم مساجد در نقشه توسعه کشور به صورت شایسته دیده شود زیرا مساجد در همه ابعاد باید دارای سهم ویژه ای باشند و مرکز رسیدگی به امور مساجد با تجربه و دانش در این زمینه با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ای را آماده کرده است که توجه به مساجد در دستور کار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مهدوی کنی به جایگاه مساجد توجه ویژه ای داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان با اخلاق، علم، سیاست و حضور در مسجد و دانشگاه جمع سالم و زیبایی را ایجاد کرد. این شخصیت ممتاز و بی بدیل امین و یاور رهبر بودند و مسجد را خانه واقعی مردم می دانستند. ایشان به عنوان یاور مساجد و مسجدساز قدر مساجد را می دانستند و در طراحی و تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد سهم خاصی داشتند که امید است در سراسر کشور ائمه جمعه نیز سهم خاصی برای ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان ها اختصاص دهند.

 در این اجلاس، علاوه بر دکتر حسن روحانی رییس محترم جمهور، حسام الدین آشنا و حسین فریدون مشاوران رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حمید ارباب سلیمانی رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور، حجت الاسلام و المسلمین اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تنی چند از نمایندگان مجلس، سفیران و نمایندگان کشورهای بوسنی، عراق، سوریه، قطر، فلسطین، مالزی، مصر، پاکستان و افغانستان و بیش از دو هزار نفر از ائمه جماعت استان تهران حضور داشتند.

  

اجلاس روز جهانی مسجد 10  

اجلاس روز جهانی مسجد 9  

اجلاس روز جهانی مسجد 8
 
اجلاس روز جهانی مسجد 6  

اجلاس روز جهانی مسجد 5  

اجلاس روز جهانی مسجد 4  

اجلاس روز جهانی مسجد 3  

اجلاس روز جهانی مسجد 2  

اجلاس روز جهانی مسجد 1

 

 

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید