اخبار

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم/حضور نسل جوان در مساجد سبب آبادانی و رونق آن می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم/حضور نسل جوان در مساجد سبب آبادانی و رونق آن می‌شود
عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام جماعت با برنامه ریزی و ارتباطات اجتماعی خویش به آبادی مساجد کمک کند چون آبادی مسجد به حضورچشم گیر مردم به خصوص نسل جوان که آینده سازان ما هستند انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، آیت الله محمود رجبی ، با اشاره به لزوم توجه به مساجد در دین اسلام و جایگاه آن در جامعه اظهار داشت: مساجد در اسلام مرکز همه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بوده و حتی آرایش نظامی در مسجدانجام می‌شود ودر دوران دفاع مقدس مساجد نقش موثری در بسیج نیروها داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مسجد یک پایگاه عبادی و سیاسی اجتماعی از صدر اسلام بوده و تنها مرکزی که نقش اساسی در حوزه نظامی سیاسی اجتماعی ایفا کرده مسجد بوده است.

آیت الله رجبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته دشمنان علیه مساجد بیان کرد: جایگاه مسجد در طول زمان تضعیف شده که باید مساجد صدر اسلام را احیا کرده و بازگشتی به جایگاه رفیع مسجد شود، قرآن کریم تاکید دارد اگر خداوند گروه‌های فاسد را به وسیله مؤمنین از بین نمی‌برد مساجد نابود می شدندکه این مشخص می‌کند نوک پیکان دشمنان به مساجد است وعلت آن به دلیل نقش اساسی مساجددر جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم توجه دولت به مساجد گفت: یکی از برنامه ریزی‌های جدی این است که دولت به سازمان مساجد کمک کند تا مدیریت مساجد همراه با کار کارشناسی برعهده افراد نخبه باشد.

وی با بیان این که امام جماعت یک مسجد دارای وظیفه سنگینی است بیان کرد: امام جماعت باید نیروی فعال و خویش سلیقه و دارای مدیریت فرهنگی باشد و برای حضور چشم گیر مردم برنامه ریزی شود و در درجه اول معارف اسلامی با بیان روز برای جوانان طراحی شود تاجوانان به سوی مساجد جذب شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر امام جماعت دارای ارتباطات اجتماعی قوی باشد جوانان جذب مسجد می‌شوند که باید در کنار آن برنامه ریزی درست صورت بگیرد تا هم مساجد به جایگاه رفیع خویش برگردند و آباد شوند چون آبادی مسجد به حضورچشم گیر مردم به خصوص نسل جوان که آینده سازان ما هستند انجام می‌شود.

۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۱۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید