اخبار

ارباب سلیمانی/هیأت‌ها باید مسجد را محور فعالیت‌های خود قرار دهند

ارباب سلیمانی/هیأت‌ها باید مسجد را محور فعالیت‌های خود قرار دهند
رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست فصلی شورای هیأت‌های مذهبی کشور گفت: مسجد باید محور هیأت‌های مذهبی باشد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی درجمع رؤسای شورای هیئات مذهبی استانها با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیغمبر اسلام (ص) می فرمایند هر کس خدا را دوست داشته باشد پیغمبر خدا را هم دوست دارد و هر کس پیغمبر را دوست دارد عترت او را هم دوست دارد. هرکس عترت پیغمبر را دوست داشته باشد، قرآن کریم را هم دوست دارد و هر کس قرآن را دوست داشته باشد مسجد را هم دوست دارد.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این روایت پنج اصل مهم به صورت سلسله وار به هم متصل هستند و آن پنج اصل عبارتند از خدا، نبی خدا، ولی خدا، کلام خدا و خانه خدا. بنا بر این روایت نقطه اتصال هیئات مذهبی روشن است و آن چیزی جز مسجد نیست. محور و پایگاه اصلی ترویج دین خانه خداست. هم اکنون 20 هزار پایگاه فرهنگی و هنری در مساجد فعال هستند که هیئات مذهبی باید از ظرفیت این نیروهای جوان استفاده کنند.

ارباب سلیمانی با تاکید بر این که در بحث هیئات مذهبی باید مسجد را محور قرار دهیم، یادآور شد: فاصله گرفتن از مسجد مناسب نظام اسلامی نیست. کانونهای فرهنگی و هنری با تمام ظرفیت در خدمت هیئات مذهبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: به منظور برنامه ریزی برای چنین مناسبتهایی سه اصل مهم نماد سازی، فرهنگ سازی و بومی سازی باید در نظر گرفته شود.
۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید