اخبار

امامان جماعت کرواسی در راه ایران

گروه 9 نفره شامل 5 تن از امامان جماعت شهرهای مختلف کرواسی به همراه همسران خود که معلم دروس اسلامی هستند، برای شرکت در دوره مطالعاتی کوتاه مدت عازم ایران شدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  ایرنا، این دوره 2 هفته ای که به میزبانی جامعه المصطفی (ص) در شهر قم برگزار می شود، شامل نشست های گوناگون دینی و علمی و فرهنگی خواهد بود.
اعضای این گروه در مدت اقامت خود از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و اماکن زیارتی و مؤسسات دینی و فرهنگی شهرهای قم و تهران بازدید خواهند کرد.

ملاقات با شخصیت های دینی و علمی از جمله رییس جامعه المصطفی (ص)، رییس مجمع التقریب بین المذاهب و برخی از عالمان دینی، از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این گروه در سفر علمی خود به ایران است.

این برنامه حاصل توافق رییس دانشگاه المصطفی با مفتی کرواسی در دیدار سال گذشته در کرواسی است که با با پیگیری و حمایت رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی اجرایی شده است.

بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سرپرست این گروه 9 نفره حافظ افندی عزیز الیلی، امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب و مسئول فعالیت های قرآنی جامعه اسلامی کرواسی است.

امامان شهرهای سیساک، اوماگ، واراژدین و کارلوواتس، دیگر اعضای این گروه اعزامی را تشکیل می دهند. کرواسی دارای اقلیت مسلمان با حدود 70 هزار نفر جمعیت است که در 23 شهر این کشور مجلس اسلامی و مسجد دارند.

 


۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید