اخبار

دو امام جماعتی که از منا به دیار باقی شتافتند + تصاویر

دو امام جماعتی که از منا به دیار باقی شتافتند + تصاویر
حجت الاسلام و المسلمین اخوان و حجت الاسلام و المسلمین مرتضایی دو تن از ائمه جماعات تهران بودند که در حادثه تلخ مراسم حج امسال، از سرزمین منا به ملکوت اعلی پرکشیدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، فاجعه منا که در پی بی تدبیری و بی کفایتی مسئولان آل سعود رخ داد، دل جهان اسلام بخصوص مردم ایران را به درد آورد. در این میان تعداد زیادی از حجاج ایرانی که از اقشار و گروه های گوناگونی بودند، به دیار باقی شتافتند و یا مجروح شدند.

نگاهی به لیست مهاجران الی الله ایرانی در منا نشان می دهد که همه اقشار و گروه های جامعه به نوعی عزادار شدند. چرا که از مسئولین ملی و افراد شناخته شده گرفته تا مردم شریف استان های مرزی کشور همه در این فاجعه تلخ حضور داشتند.

در این بین دو تن از ائمه جماعات دلسوز و فعال تهران نیز در این حادثه به رحمت ایزدی پیوستند. 
  حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اخوان از ائمه جماعات شناخته شده تهران بود که در سال های زندگی ارزشمند خود خدمات زیادی را در جبهه فرهنگی به کشور و نظام تقدیم کرد. 
  او که در سال ١٣٣٩ و در شهم قم چشم به جهان گشود، پس از گذراندن دوره سطوح ابتدایی حوزوی در مدرسه آیت الله گلپایگانی، سوابق درخشانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و قوه قضاییه، از خود بر جای گذاشت.

 


مرحوم حجت الاسلام و المسلمین اخوان که در دوران دفاع مقدس نیز بمدت ٦ ماه در جبهه حضور داشتند، از سال ١٣٨٧ در مسجد الزهرا(س) واقع در محله شهر آرا به عنوان امام جماعت خدمت می کردند. وی همچنین قبل از مسجد الزهرا(س) ، در مسجد شهید چمران به فعالیت مشغول بودند. وی در دوره اخیر عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه و همچنین معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بودند.
  مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مرتضایی، نیز دومین امام جماعت تهران بود که متاسفانه در حادثه تلخ منا درگذشت.

وی متولد سال ١٣٣٦ و صاحب سه فرزند بودند. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مرتضایی علاوه بر فعالیت دلسوزانه در مسجد به عنوان امام جماعت، سالها در نیروهای مسلح خدمت کرد. مرحوم مرتضایی از سال ١٣٩٠ در مسجد معراج واقع در منطقه رسالت تهران به عنوان امام جماعت منصوب شدند.

 

 مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تسلیت درگذشت این دو امام جماعت فقید به خانواده معزز، همسر و فرزندان گرامیشان، از آستان پرودگار متعال مسئلت می نماید که روح پاکشان در جوار رحمت واسعه پروردگار، متنعم از نعمات الهی گردد و برای بازماندگان و خانواده مکرم ایشان نیز صبر و شکیبایی در این مصیبت بزرگ را طلب می کند


۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۰۰:۲۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید