اخبار

تظاهرات مخالفان و موافقان ساخت مسجد در انگلیس

موافقان و مخالفان ساخت مسجد در انگلیس با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به یکدیگر نشان دادند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روزنامه«الدستور»، ده ها نفر از حزب راست گرای افراطی «نخست انگلیس» بعد از ظهر شنبه علیه طرح توسعه مسجد شهر در بیرتون تظاهرات کردند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات، راهپیمایی دیگری علیه نژادپرستی برگزار شد و راهپیمایی کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی اقدام مخالفان افراطی برای ساخت مسجد را محکوم کردند.

پلیس انگلیس اعلام کرد: در ابتدا در دو تظاهرات، 210 نفر شرکت کردند و پس از آن تعداد آن ها به 250 نفر رسید. پلیس انگلیس که برای حفظ سلامت تمامی تظاهرکنندگان در محل تظاهرات حضور داشت، گفت: این دو تظاهرات باعث ایجاد خلل در رفت و آمد شهروندان نشد. صدها شهروند نیز در خیابان های منتهی به مکان تظاهرات ایستاده بوده و صحنه تظاهرات را تماشا کردند و پلیس تمام تلاش خود را به کار بست تا درگیری میان موافقان و مخالفان ساخت مسجد ایجاد نشود.

این در حالی است که 13 نفر از کشیش های کلیسای شهر بورتون نسبت به برپایی تظاهرات مخالفان افراطی ساخت مسجد اعتراض کرده و این اقدام را محکوم کردند. کشیش های کلیسا تاکید کردند: مسلمانان حق دارند تا مسجدی برای برپایی شعائر دینی خود داشته باشند.

ماه گذشته نیز تظاهرات مشابهی در مرکز شهر دودلی انگلیس برگزار شد و تظاهر کنندگان نسبت به طرح ساخت یک مسجد جدید با بودجه 18 میلیون پوند در این شهر اعتراض کردند. در ماه می نیز یک راهپیمایی اعتراضی با مشارکت 150 تن از اعضای گروه راست گرای «نخست انگلیس» برگزار شد. در فوریه نیز، گروه «مجموعه دفاع از انگلیس»، طی تظاهراتی با طرح ساخت مساجد مخالفت کرد.

گروه «مجموعه دفاع از انگلیس» نیز پیشتر و در آوریل سال 2010، با مشارکت 2 هزار تن اعتراضی را در این شهر برگزار کرده بودند. این در حالی است که همزمان با تظاهرات موافقان تجمعی با عنوان «عاشق دودلی، متنفر از نژادپرستی» در تالار این شهر برگزار شد و پس از آن مشارکت‌کنندگان به سمت مسجدی در جاده بیرمنگهام حرکت کردند. این چهارمین تظاهرات مخالفان علیه ساخت مسجد طی چند ماه گذشته تاکنون در انگلیس بوده است.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۳۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید