اخبار

تلاش مسجد شیعیان کالیفرنیا برای دوستی شیعه و سنی

مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی شمال «کالیفرنیا» آمریکا با بهره‌گیری از هنر و برپایی جشن‌ها و گردهمایی‌ها، تلاش می‌کند تا پل‌های ارتباطی میان شیعیان و اهل سنت را در آمریکا مستحکم ‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل رسا، علی شیخ‌الاسلامی، امام جماعت مسجد و رییس مرکز فرهنگی اسلامی شمال کالیفرنیا درباره تلاش این مرکز برای تقریب میان شیعه و سنی می‌گوید: فکر می‌کنم چیزی که در این میان گم شده، زیبایی است. توجه‌ها باید بر زیبایی اسلام و تاریخ غنی آن متمرکز شود.  

شیخ‌الاسلامی همچنین در مورد خدماتی که این مسجد و مرکز اسلامی برای رفع اختلافات میان شیعیان و اهل تسنن ارائه می‌دهد، گفت: این مرکز فرهنگی اسلامی در ساختمان باشکوه خود با برگزاری برنامه‌های هنری مختلف تلاش می‌کند تا الگویی برای هماهنگی میان مذاهب اسلامی باشد.

«آزیتا سیاح»، از مدیران مرکز اسلامی کالیفرنیا می‌گوید: در این مسجد همه مسلمانان از سفید و سیاه و آسیایی و غیره، از پیروان تصوف تا شیعیان و اهل سنت با لباس‌های خاص خود حضور می‌یابند. این تجربه منحصربه‌فردی است که در همه جا نمی‌توان آن را یافت.

احمد شیخ‌الاسلامی، یکی از بنیانگذاران مسجد و مرکز اسلامی شمال کالیفرنیا می‌گوید: این مرکز از سوی شیعیان ایران بنیانگذاری شده، اما پذیرای همه است.

وی ادامه می‌دهد: اینجا مکانی است که شیعیان و اهل تسنن گردهم می‌آیند تا اشتراکات خود را پیدا کنند.

یاسین علی جونز که حدود 140 کیلومتر رانندگی کرده تا به این مسجد برسد، می‌گوید: اینجا تنها جایی است که او تعامل شیعیان و اهل سنت را در یک مکان دیده است.

سلمان مشایخ، مهندسی که در شهر «سانتا کرالا» فعالیت می‌کند، می‌گوید: نمی‌دانم اگر حضرت محمد(ص) بود در مورد اختلافات شیعه و سنی چه می‌گفت. برای من بسیار بی‌معنی است. این چیزی نیست که پیامبر ما می‌خواسته است. ساختمان باشکوه این مرکز اسلامی مزین به نام‌های خداوند به زبان عربی و دعاهایی به زبان فارسی است و کف آن نیز با فرش‌های ایرانی پوشیده شده است

 

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۰۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید