اخبار

افزایش تدابیر امنیتی در اطراف مساجد و حسینیه های کویت

پس از حمله تروریست های داعش به مسجد شیعیان در عربستان، کویت تدابیر امنیتی خود را در اطراف مساجد و حسینیه ها افزایش داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از «ارم»، با آغاز ماه محرم الحرام، نیروهای امنیتی کویت تدابیر امنیتی خود را در اطراف مساجد و  حسینیه های این کشور افزایش داده اند.

  شرکت کنندگان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) گفتند: پس از حمله تروریست های داعش به یکی از مساجد عربستان، تدابیر امنیتی در کویت افزایش یافته است.

یک جوان کویتی شیعه که در مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) شرکت کرده بود، گفت: تفتیش و تدابیر امنیتی در این روزها زیاد شده است.

شیخ محمد الخالد الصباح، وزیر کشور کویت گفت: نیروهای پلیس و مسئولان میدانی با بیداری و هشیاری نیروهای خود را در تمامی مساجد و حسینیه ها مستقر کرده اند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بخش امنیتی کویت نیز  اعلام کرد: ما از شهروندان  می خواهیم برای حفظ سلامت خود با دستگاه های امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) از چهارشنبه گذشته در کویت آغاز شده و تا ده روز ادامه دارد.

مسجد امام صادق(علیه السلام) کویت در ماه مبارک رمضان هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت که همین امر منجر به شهادت 26 نفر و زخمی شدن 227 نفر دیگر شد.

ساعت هفت بعداز ظهر به وقت محلی، شخصی که اسلحه در دست داشت، نزدیک مسجد«حیدریه» در شهر سیهات عربستان شروع به تیزاندازی کرد و  نیروهای گشتی که نزدیک محل حضور داشتند، به سوی او شلیک کرده و وی را کشتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: گروه تروریستی «ولایت بحرین» وابسته به داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. بر اساس گزارش ها، در میان این پنج کشته شده، یک زن دیده شده است.

 

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۱۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید