اخبار

متولیان مساجد شرایط بهتری برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم کنند

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان گفت: یکی از مهمترین اقشار جامعه که می تواند در پویایی و بانشاط تر شدن مساجد تاثیرگذار باشند، مادران جامعه اسلامی ما هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،  معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان گفت: یکی از مهمترین اقشار جامعه که می تواند در پویایی و بانشاط تر شدن مساجد تاثیرگذار باشند، مادران جامعه اسلامی ما هستند.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در آیین تجلیل از مادران موفق مسجدی کردستان اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد پیام مهمی داشت و آن اینکه همه انهایی که در مسجد کار می کنند موظف هستند برای اعتلای نام مسجد تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه به فکر اعتلای نام مسجد باشید و برای مسجد کار کنید، بیان کرد: اگر مساجد با نشاط و پویایی داشته باشیم قطعا کانون های فعال و پویایی نیز خواهیم داشت.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به نقش تربیتی مادران گفت: یکی از مهمترین اقشار جامعه که می تواند در پویایی و بانشاط تر شدن مساجد تاثیرگذار باشند، مادران جامعه اسلامی ما هستند.

طاهریان ادامه داد: نقش تربیتی که مادر می تواند برای فرزند داشته باشد از جهاتی از نقش پدران بیشتر است چرا که احساس تعلق و و تربیتی که فرزندان به مادران دارند، اثرگذاری بالایی دارد.
وی اذعان کرد: مادرانی که نقش تربیتی جدی در پرورش فرزندان شان داشتند، بچه های مسجدی را تربیت کردند و این فرزندان ارتباط بیشتر و موثرتری را با مسجد برقرار کردند.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از متولیان مساجد خواست شرایط بهتری برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم کنند تا خانواده ها فرزندانشان را با آرامش در اختیار مساجد قرار دهند.

طاهریان، با اشاره به آمار فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی عنوان کرد: آرمارها نشان می دهد هر مسجدی که فعالیت های اجتماعی و فرهنگی داشته باشد افراد آن محله به مراتب دیگر محلات سالم تر و بانشاط تر هستند و آسیب های اجتماعی کمتری در آن محله مشاهده می شود و برای داشتن جامعه ای سالم و آباد مسجد نقش بسزا و مهمی دارد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی ایران

 

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۱۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید