اخبار

کارزار انتخاباتی و بستن درهای مساجد برمه

با آغاز تبلیغات انتخاباتی، مساجد و کشتارگاهای برمه بسته شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از «الفجر»، روزنامه «موندو» اسپانیا نوشت: مقامات برمه ای با آغاز تبلیغات انتخاباتی، درهای مساجد و کشتارگاه را بسته اند تا مسلمانان با ایجاد ترس و رعب از حزب مخالف حمایت نکنند.

در این گزارش آمده است: نه مساجد و نه کشتارگاه در برمه .. اینجا بودایی است»و با این شعار درهای مسجد را بسته اند. این درحالی است که مسلمانان ناچار شده اند درهای 9 مدرسه دینی را سال 2013 میلادی به خاطر ترس از تخریب ببندند. یک حزب بودایی افراطی نیز با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به مسلمانان هشدار داد اگر درهای مساجد را باز کنند، مسجد را تخریب می کنند.

بودایی ها مدعی هستند که این مساجد بدون مجوز هستند و برای همین می خواهیم تخریبشان کنیم. مسلمانان مجبورند نماز خود را در مدارس دینی بخوانند. اعضای جامعه مسلمانان برمه نیز به دلیل عدم برگزاری نماز جمعه اعتراض کردند.

بودایی ها همچنین مسلمانان را مجبور کردند تا 9 کشتارگاه را ببندند، زیرا مدعی مسلمانان به حیوانات احترام نمی گذارند. میانمار از ژوئن 2012 با تشدید خشونت های بودایی ها علیه مسلمانان رو به رو است.

بیش از صدها نفر در این درگیری ها کشته شده و هزاران نفر نیز که بیشتر آنها مسلمان بوده اند در این مدت آواره شده اند. ادامه جنایات بودایی ها علیه مسلمانان در شرایطی است که دولت غیر نظامی میانمار در سال 2011 میلادی پس از دهه ها حکومت نظامی در این کشور به قدرت رسیده است.

اولین انتخابات سراسری میانمار پس از 25 سال برگزار می شود. انتخابات پارلمان میانمار روز هشتم نوامبر برگزار می شود و بیش از ۶۰۰۰ کاندیدا از احزاب مختلف برای ورود به پارلمان این کشور با یکدیگر رقابت می کنند. لیگ ملی دموکراسی با هزار نامزد در این انتخابات شرکت خواهد کرد. این نخستین بار است که به حزب لیگ ملی دموکراسی اجازه حضور در انتخابات سراسری میانمار داده شده است

 

 

۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۲۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید