اخبار

درهای مساجد استرالیا به روی عموم مردم این کشور باز می‎شود

مسلمانان استرالیا برای مبارزه به اسلام هراسی و اسلام ستیزی و به ابتکار جامعه مسلمانان لبنانی ساکن در این کشور، درهای مساجد را به روی غیر مسلمانان باز می‎کنند.

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، مساجد سراسر استرالیا در راستای ابهام زدایی از آیین و رسوم مسلمانان، نشان دادن چهره واقعی اسلام و نیز مبارزه با اسلام هراسی در این کشور، روز شنبه به روی همگان باز خواهد شد.

 شیخ نواز سلیم، از مسلمانان مسجد مریم مقدس در منطقه هاپرز کراسینگ، روز جمعه سی ام اکتبر به شبکه ای بی سی گفت: هر کس که در مورد اسلام و آیین و تعلیمات مسلمانان شکی دارد می تواند در آخر این هفته به مساجد سراسر استرالیا بیاید.

 شیخ سلیم افزود: مسجد جایی است که همه فعالیت ها در آن روشن و واضح است. در مساجد هیچ اتاق و بخش مخفی وجود ندارد.

پس از انتشار اخبار حضور تعدادی از افراط گرایان و تروریست های استرالیایی در سوریه و عضویت آنان در گروه تروریستی داعش، و همچنین نشر جهت دار اخبار از سوی رسانه های بین المللی، احساسات ضد اسلامی در کشور استرالیا به شدت افزایش یافته است. از این رو سازمان های مختلف اسلامی به فکر ابهام زدایی در مورد اسلام و مسلمانان افتاده اند.

 روز «درهای باز مساجد» روزی است که پیش از این از سوی سازمان های اسلامی آمریکا و کانادا در شهرهای مختلف این دو کشور به اجرا گذاشته شده است و این بار در استرالیا جامعه مسلمانان لبنانی ساکن در این کشور ابتکار این کار را در دست گرفته است.

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۴۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید