اخبار

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:زندگی شهید دستغیب نماد بارز مسجدمحوری در سبک زندگی اسلامی است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: شیوه زندگی و پیوند عمیق شهید آیت‌الله دستغیب با مسجد عتیق، نماد بارز مسجدمحوری در سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بازدید امروز از مسجد جامع عتیق شیراز، مسجد شهید آیت‌الله دستغیب را سرمایه معنوی کشور توصیف و بر ضرورت حفظ و مرمت این نماد فرهنگی، دینی، سیاسی و انقلابی تاکید کرد.

  وی افزود: با این نگاه که مسجد عتیق، پایگاه فعالیت‌های فرهنگی، دینی، سیاسی و ضد طاغوتی شهید دستغیب در دوران انقلاب اسلامی بوده و اکنون نیز به عنوان مسجد جامع شهر شیراز نقش فرهنگی مذهبی آن زنده است، ضرورت رسیدگی به آن و حفظ این بنا از تخریب و تعریف آن به عنوان یک پایگاه بزرگ تربیت نسل اسلامی مسجد دوست هرچه بیشتر مشخص می‌شود.

متولی مسجد جامع عتیق نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای عملیات عمرانی مرمت و بازسازی این بنا، گفت: پس از پیگیری‌های بسیار در راستای جلوگیری از تخریب هرچه بیشتر مسجد، برخی دستگاه‌ها مانند شورا و شهرداری شیراز بودجه‌ای به این امر اختصاص دادند.

 سید محمدابراهیم دستغیب، با اشاره به اهمیت مسجد عتیق در جایگاه مسجد جامع شهر شیراز، وجود بنای خدای خانه و کتیبه‌های تاریخی آن، همچنین نقش این مسجد در دوران انقلاب، به لزوم توجه ویژه به این بنا را یادآور شد.

دستغیب گفت: تصرف موقوفات مسجد از سوی برخی افراد و دستگاه‌های با نفوذ، آن را از لحاظ مالی در مضیقه قرار داده است و بازپس‌گیری این موقوفات نیاز به حمایت‌هایی در سطح ملی دارد.

 نوه شهید آیت‌الله دستغیب افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌تواند به واسطه نقش و جایگاهی که نسبت به اداره امور مساجد دارد، دو موضوع بازپس‌گیری موقوفات تصرف شده مسجد و تخصیص بودجه ثابت ملی را پی‌گیری کند

 

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید