اخبار

مساجد خاستگاه شاخص‌ترین بناهای معماری اسلامی هستند

مساجد خاستگاه شاخص‌ترین بناهای معماری اسلامی هستند
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شهرستان صومعه‌سرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به اهمیت تعامل و ارتباط بین مسجد و پایگاه‌های بسیج، گفت: شاخص‌ترین و پیشرفته‌ترین معماری بناهای هر دوره ایران را می‌توان در مساجد مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا دیروز، 1آذر در همایش مشترک ائمه جماعات، هئیت امنای مساجد، فرماندهان حوزه و پایگاه‌های بسیج شهرستان صومعه‌سرا که در حسینیه سپاه پاسداران این شهرستان برگزار شد، بر تعامل بین هیئت‌های امنا، بسیجیان و ... تاکید کرد و گفت: هدف همه ما اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.وی با بیان اینکه حضور در مساجد نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند، افزود:برای جذب جوانان به مساجد ائمه جماعات و... دارای نقشی مهم و اثرگذار هستند، امید است با تعامل سازنده بین هیئت‌های امنا، فرمانده پایگاه‌ها و... شاهد حضور پرشور و بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در ادامه این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به اهمیت تعامل و ارتباط بین مسجد و پایگاه‌های بسیج، اظهار کرد:شاخص‌ترین و پیشرفته‌ترین معماری بناهای هر دوره ایران را می‌توان در مساجد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه اهمیت مساجد در ایران نشان از پذیرش و اقبال مردم نسبت به دین مبین اسلام است، افزود: سبک و سیاق اقبال مردم نسبت به اسلام در دوره‌های مختلف متفاوت بوده است. با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام مجدد احیاء شد و هم اکنون شعله‌های فروزان آن در جهان در حال بسط و گسترش است.

عاشوری مسجد را زادگاه و خاستگاه جوانان پاک و مومن دانست و خاطرنشان کرد: خاستگاه شکل‌گیری بسیج نیز مسجد است؛ چرا که  معرفت، اخلاق و اخلاص موتور محرک بسیج  را در مسجد شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسجد شکل‌دهنده و تربیت عناصر مفید انقلاب و نظام است، گفت: تداوم حیات اسلام با حضور بسیج تحقق می‌یابد و جاری شدن توکل بسیج، حیات اسلام را ماندگار می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با یادآوری اینکه مسجد در لغت به معنای محل سجده گاه و در اصطلاح، محل اجتماع انسان‌های متقی و مومن برای عبادت خدا است، تصریح کرد: مسجد جایگاه تربیت انسان‌های پاک و مومن و مرکز ثقل حرکت‌های معرفتی است.

وی به آیه‌ای از قرآن مبنی بر "لا تقم فیه ابدا لمسجد اسس علی التقوی من اول یوم احق ان تقوم فیه فیه رجال یحبون ان یتطهروا و الله یحب المطهرین" اشاره کرد و افزود: پایه و اساس مسجد تقوا است.

عاشوری بر برنامه‌ریزی در راستای جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و ادامه داد: درب مساجد باید به روی جوانان گشوده باشد، ممانعت از ورود جوانان به مسجد از روی ناآگاهی و غفلت نوعی خیانت است.

وی با بیان اینکه نیاز است خوراک فکری مطابق با سبک زندگی اسلامی به جوانان تزریق شود، اضافه کرد: هدف دشمن دور کردن جوانان از مسجد و و ایجاد فاصله بین این دو است،  عدم آگاهی جوانان سبب افزایش استفاده از رسانه‌های مختلف و فاصله گرفتن از مساجد و فضاهای معنوی می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه سرا در پایان ادامه حرکت جریان انقلاب و تحقق تمدن اسلامی را پیروی از دو رکن اسلام و رهنمودهای رهبری برشمرد و اظهار کرد: این مهم باید توسط جوانان در مساجد اجرا شود.

۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید