اخبار

شیعیان در مسجد«رأس الحسین(ع)» مصر عکس نگرفته اند!

شیعیان در مسجد«رأس الحسین(ع)» مصر عکس نگرفته اند!
وزارت اوقاف مصر انتشار خبر اقدام برخی شیعیان مبنی بر گرفتن عکس در مسجد«رأس الحسین(ع)» را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از«البوابه نیوز»، به دنبال پخش تصاویر ویدئویی از یکی از شبکه های ماهواره ای مصر مبنی بر اقدام برخی شیعیان در گرفتن عکس در مسجد«امام حسین(علیه السلام)»  شیخ صفوت نظیر، مدیریت اوقاف قاهره انتشار این خبر را غیر واقعی خواند.

 

وی افزود: با چک کردن دوربین ها و تحقیقات در این باره متوجه شدیم که این خبر صحت ندارد و این تصاویر مربوط به زمان کنونی نیست و شاید به سال های قبل بازگردد.

مدیریت اوقاف تاکید کرد: ضریح مقام الحسین(علیه السلام) در تصاویر چوبی نشان داده شده، در حالی که الان آهنی است و رنگ فرش با رنگ های امروزی فرش ها همخوانی ندارد.

این خبر در حالی منتشر شده است که مقامات مصری در ایان تاسوعا و عاشورای حسینی(علیه السلام) درهای مسجد«رأس الحسین(علیه السلام) را بر روی شیعیان بستند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر پس از این اقدام مقامات مصری اعلام کرد: از شکایت شیعیان مصر علیه وزارت اوقاف این کشور به علت بستن مسجد «رأس الحسین (علیه السلام)» و سخنان توهین آمیز آن ها استقبال می کند.

مقتدی صدر در پاسخ به سوال یکی از هوادارانش گفت: شیعیان مصر کاملا آزادند و کاملا حق دارند علیه سخنان توهین آمیز اوقاف مصر  شکایت کنند و بر اساس فهم من این سخنان برخلاف نظر دولت است.

وی افزود: ما از این اقدام آن ها استقبال می کنیم و امیدواریم در این زمینه موفق شوند.

مقتدی صدر در ادامه اظهار داشت: به جای بستن مساجد بر روی مردم، سفارت اسرائیل را ببندید.

وی بستن ضریح امام حسین(علیه السلام) را در مصر دیکتاتوری خواند و از الازهر خواست جلوی این گونه اقدامات را بگیرند، زیرا با این کار باعث برگرداندن تروریسم خواهد شد.

اخیرا نیز «مقتدا صدر»  در بیانیه ای که در سایت های مختلف عراق منتشر شد، خطاب به دانشگاه دینی «الازهر» و دولت مصر گفته است که از الازهر و دولت مصر می خواهیم آزادی بیشتری به شیعیان مصر برای برگزاری آیین های ویژه حسینی بدهند.

مقتدا صدر تاکید کرده است که اگر مصر این رویه را در اعطای آزادی بیشتر به شیعیان کشورش در پیش گیرد، بزرگ ترین کشور از نظر اعتدال سیاسی، عقیدتی و دینی خواهد بود.

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۴
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید