اخبار

مساجد در شکل گیری انقلاب نقش موثری داشتند

مساجد در شکل گیری انقلاب نقش موثری داشتند
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد در شکل گیری انقلاب و در حفاظت از این انقلاب نقش موثری داشتند

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج با حضور حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسعود مرسلپور فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، سرهنگ بوربور جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، سرهنگ حسین حیدری فرمانده سپاه 15 خرداد، مسئولان، روحانیان و فرماندهان حوزه و پایگاه در کانون ملائک  شهرستان قرچک برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان قرچک اظهار کرد: اگر آسیبی متوجه امت اسلامی بشود این آسیب از سر غفلت است، که دشمن وارد شده و ضربه زده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران از باز گشت به خویشتن بوجود آمد، ملت ما با راهنمای امام راحل و تکیه بر قرآن وعترت به خودش برگشت، یعنی یک نوع بیداری در ملت ما اتفاق افتاد و در این خود‌شناسی و بیداری به موجودیت خود پی برد که توانست از یک ملت حاشیه نشین و تحت سلطه آمریکا و اسرائیل بیرون بیاید و حالا به قدرت اول فکری همه جانبه جهان و منطقه دست پیدا کند.

حاج علی اکبری افزود: آنجا که ملت به خودش برگشت مسجد بود، نقطه اول که به اصل و ریشه انسان را گره زند و پایگاه خداوند است و انسان در آنجا به هویت الهی دست پیدا کرد، مسجد خانه خدا که در عین حال خانه مردم است.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب بیداری جهان نامیده و در همین راستا با اشاره به انقلاب کشورمان افزود این انقلاب به اکثر نقاط جهان کشانده شده است و انقلابی که از مسجد شروع شد، از آنجا مردم خط فکری و روحی گرفتند، سازماندهی شدند، به هم پیوستند، بیداشدند، اصالت پیدا کردند، الهام گرفتتند، انسان وظیفه‌اش را شناخت و وارد میدان شد، انقلاب اسلامی ما برخواسته از مساجد بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضمن تأکید بر این امر که مساجد در شکل گیری انقلاب بلکه در حفاظت از این انقلاب نقش موثری داشتند، ادامه داد: فرزندان مسجد با اشراف کار‌شناس دینی و روحانی که به ذخایر میراث قرآنی، حدیثی، تبار حسینی و فاطمی متکی است، باراهنمای‌های عالمانه این روحانیون با محوریت مسجد، بچه‌ها را تربیت و سازماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به سازماندهی بسیج خاطر نشان کرد: بچه‌های مسجد نگران آفت‌های که نظامی اسلامی نو پا را تهدید می‌کرد و از راست و چپ دشمن توطئه می‌کردند، در مساجد کار خودش را با پایگاه بسیج شروع کردند.

حاج علی اکبری با اشاره به این که ۹۷ درصد شهدای این انقلاب از بچه‌های مسجد هستند و ۳ درصد شهدا از اقلیت‌های دینی است، گفت:  این از هنرهای مسجد است، مسجد شهید پرور، انقلابی پرور و مجاهد پرور است، خاک مسجد را هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

وی افزود: روح جهاد و امید، اتکا به خداوند برای رفتن به مصاف دشمن، شجاعت و غرت از دل مسجد می‌جوشد و اگر دیدید در جای مسجدی ساخته شد است بدانید که درآنجا خون شهیدی به زمین ریخته شده، خاک مسجد با شهید گره خورده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بسیج را شجره طیبه ای دانست و سازماندهی آن از مسجد برشمرده و اظهار کرد: بسیج بومی، اصیل و ریشه دار میباشد و سازماندهی بسیج برای حفظ میراث انقلاب اسلامی است.

وی ضمن اشاره به این امر که پایگاه‌ها اصلی بسیج در مساجد است و پایگاه‌های دیگر فری و شعبه هستند گفت: با پیوند بین پایگاه و مسجد بسیج سازماندهی می‌شود و مساجد مراکز تولید نیرو‌ها ی انقلابی و مومن بسیجی است.

شایان ذکر است، در این مراسم از روحانیون برتر مساجد شهرستان قرچک توسط مسئولان تجلیل بعمل آمد.

 

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید