اخبار

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان: برای بهبود اوضاع مردم سوریه اقدام عاجل شود

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان: برای بهبود اوضاع مردم سوریه اقدام عاجل شود
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: برای حل مشکلات و اختلاف های موجود در کشور سوریه و جلوگیری از آوارگی مردم آن باید هرچه زودتر از طریق مذاکره و راهکارهای سیاسی اقدام شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: به تازگی رسانه ها از فاجعه های جدیدی در سوریه پرده برداشته اند که نشان می دهد بسیاری از مردم این کشور از گرسنگی جان می دهند که این اوضاع نامناسب جای تاسف دارد.
مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان ادامه داد: تصاویر و فیلم های منتشر شده از اوضاع نابسامان سوریه باعث ناراحتی و آزردگی خاطر تمام دینداران و روشندلان شده است.
وی با انتقاد از شرایط کنونی سوریه افزود: دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان حکومت ها برای رسیدن به منافع خود و نه منافع ملت سوریه که باعث بوجود آمدن اوضاع اسفناک در این کشور شده است جای سوال دارد.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان تصریح کرد: ملت سوریه ملتی قابل ترحم است و همه مسلمانان باید برای نجات آنان دعا کنند.
مولوی اسماعیل زهی خاطر نشان کرد: کشور سوریه از آبادترین کشورها و ملت آن نیز از متمدن ترین افراد با فرهنگ و پیشینه کهن هستند.
وی بیان کرد: تمام دولت ها و قدرتها به ویژه سازمان ملل باید به اوضاع ملت سوریه رسیدگی کنند.
مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: باید به سرعت در این کشور آتش بس اعلام و تمام محاصره ها شکسته و به گرسنگان و آوارگان سوریه به صورت جدی رسیدگی شود.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید