اخبار

صدای اعتراض و هشدار مسلمانان بوسنی نسبت به موج اسلام هراسی

صدای اعتراض و هشدار مسلمانان بوسنی نسبت به موج اسلام هراسی
مسلمانان اهل بوسنی و هرزگوین درباره رشد فزاینده اسلام‌هراسی در آمریکا و یکی کردن مسلمانان با تروریست‌ها در این کشور هشدار دادند.

ه گزارش پایگاه تخصصی مسجد، به نقل از sarajevotimes.com، مسلمانان اهل بوسنی و هرزگوین در ایالت آیوا، طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی درباره رشد فزاینده اسلام‌هراسی در آمریکا و یکی کردن مسلمانان با تروریست‌ها در این کشور هشدار دادند.

سنادا علی‌زاسیک، یک مسلمان جوان بوسنیایی به خبرنگاران گفت: اسلام‌هراسی منجر به ناراحتی ما شده، با این حال تلاش داریم آن را نادیده بگیریم، چرا که آمریکا کشوری است که توسط مهاجران بنا شده است.

نگاهی به فعالیتهای مرکز اسلامی آیوا

به گفته فخرالدین، پدر سنادا، مسلمانان بوسنیایی که در پی جنگ بوسنی و هرزگوین در دهه نود قرن گذشته به آمریکا مهاجرت کردند، اکثریت مسلمانان آیوا را تشکیل می‌دهند. آن‌ها یک مرکز اذان و معارف اسلامی تاسیس کردند که شامل یک مسجد نیز می‌شود و اعضای 500 خانواده اسلامی این منطقه برای نماز به این مسجد مراجعه می‌کنند.

به گفته امام جماعت این مسجد، مرکز اسلامی رابطه آن‌ها را با بوسنی و هرزگوین حفظ کرده و مسجد برای آن‌ها حکم سفارتخانه را دارد.

حضور غیرمسلمانان در مرکز اسلامی آیوا

 او همچنین می‌گوید که غیرمسلمانان نیز از این مرکز بازدید می‌کنند که هدف این اقدام آشنایی غیرمسلمانان با اسلام و جذب حمایت مردم در برابر برخورد‌های بعضی از سیاستمداران آمریکایی علیه مسلمانان است.

او درسخنانش درباره دیدگاه‌های غلط و ضداسلامی گفت: مردمی که به اینجا می‌آیند خیلی زود متوجه می‌شوند که ما اهل خشونت نیستیم. آن‌هایی که از قرآن شناخت دارند می‌دانند که قرآن ترویج خشونت نمی‌کند. حتی اگر یک صفحه از قرآن را مطالعه کنید درباره پیام حقیقی قرآن کنجکاو می‌شوید.

او سپس در خصوص انزجار مسلمانان بوسنیایی از جنگ گفت: اگر ذره‌ای شناخت راجع به مسلمانان بوسنی داشتند می‌دانستند که ما از خشونت بیزاریم. چرا که بسیاری از ما، عزیزانمان را در جنگ بوسنی و در نسل‌کشی شهر‌های چون پرییدور و سربرنیتسا از دست داده‌ایم.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید