اخبار

نخستین همایش تجلیل از خادمان نماز مسجد جمکران برگزار می‌شود

نخستین همایش تجلیل از خادمان نماز مسجد جمکران برگزار می‌شود
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری نخستین همایش تجلیل از خادمان نماز مسجد مقدس جمکران با حضور بیش از ۲۴۰ نفر از خادمان ستاد اقامه نماز معاونت فرهنگی در این مکان مقدس خبرداد.

به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری نخستین همایش تجلیل از خادمان نماز با حضور بیش از 240 خادم نماز مسجد مقدس جمکران خبرداد و گفت: مسجد جمکران به دستور امام عصر(ع) بنا شده است و همواره میزبان خیل عظیم زائران و علاقه مندانی است که با هدف اقامه نماز و کسب معارف اهل بیت(ع) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که مسجد در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، بیان کرد: جمکران کانون عبودیت و بندگی پروردگار متعال است و عنایت حضرت ولی عصر(ع) نیز از همین روست، به طوری که آن حضرت به اقامه نماز در این مکان شریف توصیه کرده است.  این توصیف‏ ها  نشان از جایگاه رفیع این مکان مقدس دارد تا آنجا که مسجد مقدّس جمکران نزد علماى بزرگ شیعه، مؤلّفان گرانقدر، مبلّغان بلند آوازه و بندگان وارسته پروردگار موقعیت ممتازى داشته و همواره ملجأ و پناه آنان به ‏هنگام احساس نیاز به دستگیرى در رسیدن به کمالات و حل مشکلات به شمار می رود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران اضافه کرد: زائران مسجد مقدس جمکران، به سفارش امام زمان(ع) دو نماز به جای می‌آورند و اهمیت این دو نماز به اندازه‌ای است که آن حضرت می‌فرماید: "هر کس این دو نماز را بخواند، گویی در خانه کعبه نماز خوانده است"، به همین دلیل مهم‌ترین و محوری‌ترین فعالیت مسجد مقدس جمکران، بحث نماز است.

وی تصریح کرد: با توجه به محوری بودن نماز در فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران، نسبت به ساماندهی این فریضه الهی اهتمام جدی صورت گرفته است و خدماتی در حوزه نماز در این مکان شریف ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به خدمات خادمان نماز به زائران و نمازگزاران، گفت: در سال‌های اخیر، اقدامات شایسته‌ای در برگزاری نماز جماعت، کیفیت بخشی به مکبرین، اعلام وقت نماز، تصحیح قرائت نماز، بیان احکام نماز و همچنین پاسخگویی به پرسش های حوزه نماز صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عبادی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برپایی نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب است؛ همچنین در مراسم و مناسبت‌های ویژه، نمازهای جماعت مسجد مقدس جمکران با حضور مراجع تقلید برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: در این همایش که با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، از 10 نفر از خادمان نماز مسجد مقدس جمکران ازجمله 5 خادم نماز خانم و 5 خادم نماز آقا تجلیل می‌شود.


۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید