اخبار

برنامه های دهه فجر در ۱۰ مسجد محوری آذربایجان شرقی برگزار می شود

برنامه های دهه فجر در ۱۰ مسجد محوری آذربایجان شرقی برگزار می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی از برگزاری برنامه های دهه فجر در ۱۰ مسجد محوری این استان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مسئول کمیته مساجد در برنامه های دهه فجر است که بر این اساس برنامه‌های سخنرانی و جنگ فجر همزمان با فرا رسیدن دهه فجر در تمامی مساجد استان و به صورت ویژه در ۱۰ مسجد محوری برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه ۱۰ مسجد محوری از مناطق مختلف انتخاب شده است، افزود: علاوه بر برنامه‌های مختلف در مساجد استان، جنگ فجر و جنگ وقف نیز در اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد.

 وی هدف از برگزاری و گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر را بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: سعی داریم تا به صورت شنیداری و گویشی وقایع سال های انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم و در این راستا از پیشنهادات مردم نیز بهره‌مند شویم.

 مصائبی ادامه داد: باید در برابر هجمه فرهنگی گسترده دشمن علیه انقلاب اسلامی جوانان را نسبت به اهداف و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری کنیم و در خصوص برنامه های آینده نیز از پیشنهادات مردم استفاده کنیم.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه در دوران طاغوت فشارهای زیادی از سوی رژیم در زمینه مذهبی به مردم وارد می شد، گفت: به دلیل اینکه مردم مکان‌ ها و تجهیزاتی را از سوی دولت برای عزاداری و کارهای مذهبی دریافت نمی کردند، از این رو وقف مردم در این زمینه ها بسیار زیاد بود تا با این اقدامات بتوانند حوزه‌های دینی را زنده نگه دارند.

 وی افزود: در دوران اصلاحات ارضی موقوفات به اسم مردم در آمد، اما پس از انقلاب به دستور امام(ره) تمامی موقوفات بازگشت داده شد تا متناسب با نیت های واقفان تخصیص داده شود.

 وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز احیای موقوفات بود، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفات بسیاری احیا شده و بر اساس نیت واقفین مورد استفاده قرار گرفت و امروز نیز با کمک های حکومت اسلامی موسسات خیریه زیادی تشکیل یافته است که هم راستا با اداره کل اوقاف در خدمت واقفان هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: هم چنین در حوزه پزشکی و ساخت تاسیسات بیمارستانی بسیار نیاز داریم از این رو باید در راستای نیازهای روز اطلاع رسانی قوی صورت گیرد تا واقفان از این نیازها آگاه شوند.

۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید