اخبار

امام جماعتی که در هدایت مردم دغدغه داشته باشد در کارش موفق است

امام جماعتی که در هدایت مردم دغدغه داشته باشد در کارش موفق است
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه موفق ترین امام جماعت، امامی است که هیچ شغلی غیر از پیش نمازی و خدمت به مسجد نداشته باشد، گفت: امام جماعتی که در هدایت دغدغه داشته باشد در کارش موفق می شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام تقی قرائتی، مدیر موسسه مسجد با اشاره به اینکه  روحانی موفق است که هیچ دغدغه ای جز تربیت مردم در فضای مسجد نداشته باشد، گفت: امام جماعتی که برای تربیت و هدایت مردم در فضای مسجد تلاش کند، بدون شک در کارش موفق خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: موفق ترین امام جماعت، امامی است که هیچ شغلی غیر از پیش نمازی و خدمت به مسجد را نداشته باشد و حتی در کنار مسجد کار جنبی هم انجام ندهد. زیرا که صندوق قرض الحسنه، بسیج و اینترنت نمی تواند عاملی برای موفقیت یک مسجد به شمار آید.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولین در مسجد اظهار کرد: لازم است مسئولین در مسجد حضور بیشتری داشته باشند و حداقل برای اقامه یک وعده نماز در مسجد حاضر شوند.

 

این کارشناس در حوزه مسجد با اشاره بر اینکه مساجد نباید دولتی شوند، افزود: دولت و دولتی ها اتکا به مسجد را فراموش نکنند، زیرا مسجد محل قوام و قیام مردم و پشتیبان دولت است و با حضور مسجدی ها، دشمنان منفعل شده و می شوند.

 

مدیر موسسه مسجد با تاکید بر توجه به پاکیزگی و نظافت مسجد، خاطر نشان کرد: اسلام به بحث غبارروبی و توجه به بهداشت و سادگی مسجد تاکید بسیاری دارد و آن را مقدم بر زیبایی ظاهری می داند. در مقوله پاکیزگی مسجد به دو موضوع باید توجه شود. در گذشته نقش گل و بوته در کاشی ها و گچ کاری های در و دیوار مسجد دیده می شد اما امروزه که ساختمان ها به صورت بتون ساخته می شوند و دیگر نیازی به استفاده از کاشی های طرح دار نیست و باید از گل طبیعی در مسجد برای افزایش زیبایی بصری استفاده شود.

۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید