اخبار

تصویرگری داستان ساخت مسجد مقدس جمکران آغاز شد

تصویرگری داستان ساخت مسجد مقدس جمکران آغاز شد
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس به منظور ارتقای سطح علمی و هنری کارشناسان و مربیان این مرکز، حداقل ۵ کارگاه آموزش هنر پیش‌بینی کرده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سجاد نیکخو در سخنانی اظهارداشت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس، به عنوان اولین و تنها مرکز فرهنگی هنری ویژه کودکان در پایگاه‌های مذهبی با بهره‌مندی از 14 کارشناس و مربی کارآزموده در خدمت کودکان زائر مسجد مقدس جمکران است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله) در دیدار ستاد برگزاری همایش ملی فقه هنر در تاریخ 21 دی سال جاری، هنر را امری مبارک و ضروری در زندگی بشر دانستند و فرمودند: «امروز جوامع بشرى با هنر آمیخته است و هنر در متن زندگى بشر است؛ این وجه مشترک در همه‏ هنرها وجود دارد که زاییده‏ ذوق و تخیّل است و تخیّل قوى و ذوق وافى، هنر را به‏ وجود مى‌آورد؛ اصل هنر یک پدیده‏ انسانى است و اسلام نه‏ تنها هنر را قبول کرده بلکه تشویق نیز کرده است».

حجت الاسلام نیکخو تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در مورد هنر و تأثیر آن در رساندن پیام‌های گوناگون، در نظر دارد تا پیام‌ها و محتواهای فرهنگی را در قالب‌های مناسب هنری ارائه کند.

وی یادآور شد: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران، بر اساس تعالیم دین اسلام در راستای عبودیت و مهدویت، برنامه‌های تربیتی ویژه کودکان در نظر گرفته است که در این راستا از مقوله هنر و قالب‌های هنری در انتقال پیام‌های تربیتی استفاده می‌کند.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس به منظور ارتقای سطح علمی و هنری کارشناسان و مربیان این مرکز، کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله کارگاه آموزش هنر تدارک دیده است.

حجت الاسلام نیکخو افزود: مرکز گل نرگس در دی و بهمن سال جاری، حداقل 5 کارگاه آموزش هنر ویژه کارشناسان و مربیان این مرکز پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: کارگاه آموزش هنر با حضور مهرانه جندقی، استاد برجسته دانشگاه که اخیرا تصویرگری 6 جلد کتاب مرکز گل نرگس را با موضوع نماز به پایان برده‌اند و هم اکنون تصویرگری داستان ساخت مسجد مقدس جمکران را در دست دارند، برگزار می‌شود.

۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید