اخبار

مسجد مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است

مسجد مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است
عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با بیان این که مسجد مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است، گفت: میزان برنامه‌هایی که در مساجد انجام می‌شود نیاز جوانان را برطرف نمی‌کند و برای غنی‌سازی اوقات جوانان باید فعالیت‌های قرآنی در رأس فعالیت‌های مساجد قرار گیرد.

لیلا رمضانی، عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که مساجد در همه ایام سال مکانی مناسب برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است، گفت: میزان برنامه‌هایی که در این اماکن مقدس انجام می‌شود نیاز جوانان را برطرف نمی‌کند و برای غنی‌سازی اوقات جوانان باید فعالیت‌های قرآنی در رأس فعالیت‌های مساجد قرار گیرد.

 

عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با بیان این که به خوبی می توانیم از ظرفیت مساجد در ترویج فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: خدام مساجد در گسترش و نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی نقش بسزایی را بر عهده دارند.

 

رمضانی با بیان این که مسجد مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است، گفت: میزان برنامه‌هایی که در مساجد انجام می‌شود نیاز جوانان را برطرف نمی‌کند و  برای غنی‌سازی اوقات جوانان باید فعالیت‌های قرآنی در رأس فعالیت‌های مساجد قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این مطلب که مساجد باید مدت زمان بیشتری میزبان مردم باشند، اضافه کرد: متأسفانه برخی از مساجد تنها برای اقامه نماز واجب درب‌ها را به روی مردم می‌گشایند که این شیوه مدیریت با توجه به اینکه این مراکز معنوی به عنوان پایگاه‌های مهم تربیتی قلمداد می‌شوند رضایتمندی عموم را در پی نخواهد داشت. 


عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در ادامه به فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اشاره کرد و افزود: امروز فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری با محوریت مساجد می‌تواند در ایجاد جاذبه و گرایش جوانان به مساجد بسیار حائز اهمیت باشد، همچنین تبلیغات اسلامی به عنوان متولی فعالیت‌های قرآنی درصدد است از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی برای فعالیت‌های قرآنی استقاده کند با رونق گرفتن دوره‌های آموزشی، مردم علاقه‌مند هستند که امور قرآنی را خود به دست بگیرند. 


رمضانی بر ضرورت به روز بودن فعالیت‌های قرآنی در مساجد تأکید کرد و گفت: امروز عصر الکترونیک و پیشرفت است ازاین رو جامعه روحانیت، امامان جماعات، هیئت امنای مساجد می‌توانند با ارائه راهکارهای به روز در گرایش نوجوانان به مباحث معرفتی، قرآنی، اجتماعی، فرهنگی و ... بسیار مؤثر عمل کنند. 


وی زمان پس از اقامه نماز را بهترین فرصت برای بازگو کردن مباحث قرآنی، اعتقادی با جذبه‌های امروزی خواند و اضافه کرد: نوجوانان به خودی خود گرایش به مباحث معرفتی دارند اما برای رسیدن به نقطه مطلوب که مالامال بودن مساجد از حضور نوجوانان و جوانان است فاصله داریم. 


رمضانی با اشاره به استقبال جوانان در ایام محرم و صفر از حسینیه‌ها ادامه داد: امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصوم(ع) به خودی خود دارای جذبه هستند که جوانان عاشق اهل بیت(ع) به خاطر آنها حضور فعال داشته باشند اما متولیان امر باید از فضای مسجد و حسینیه‌ها به عنوان کانونی محکم جهت تقویت باورهای دینی و مقابله با معضلات اجتماعی استفاده کنند. 


عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در پایان اضافه کرد: امیداست با تعامل بیشتر با هیئت امنای مساجد و مسؤولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری بتوانیم در راستای برگزاری دوره‌های آموزش قرآن و جلسات تفسیر گام‌های بلندتری برداریم.

۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید