اخبار

مساجد محور ارائه آموزش‌های سبک زندگی برای والدین و فرزندان باشند

مساجد محور ارائه آموزش‌های سبک زندگی برای والدین و فرزندان باشند
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مساجد می‌توانند محور ارائه آموزش‌های سبک زندگی برای والدین و فرزندان باشد، تصریح کرد: نیاز به استفاده از منطق قرآن داریم.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کم رنگ شدن نقش میانجی‌گری در خانواده‌ها را با تغییر سبک زندگی و تأثیر فرهنگ غربی بر آن مرتبط دانست و گفت: جریان معاند تنظیم خانواده به صورت افراطی سبب شد خانواده‌های گسترده به هسته‌ای تبدیل شده و تمرین با هم بودن و راهنمایی کردن و مشورت گیری به فراموشی سپرده شود.
وی ادامه داد: ارتباطات جمعی امروز در آپارتمان‌های کوچک بسیار محدود و دشوار شده است و افراد از احوال یکدیگر خبر ندارند، در صورتی که درگذشته به دلیل ارتباطات گسترده‌تر اعضای فامیل با یکدیگر، افراد در شادی و غم یکدیگر شریک بوده و هنگام بروز مشکل خود را نسبت به رفع آن از مسئولیت برخوردار می‌دانستند.
ترمیم پایه‌های زندگی خانوادگی با استفاده از منطق قرآن
اصلانی با تأکید بر اینکه هنوز نیز می‌توان با استفاده از منطق قرآن پایه‌های زندگی خانوادگی را ترمیم کرد گفت: اگر تعالیم قرآنی پایه آموزش‌های رسمی و غیر رسمی قرار گیرد، می‌توان به احیای سبک زندگی پرداخت.
رئیس بسیج جامعه زنان بر ضرورت اجرای طرح حکمیت تأکید و تصریح کرد: این طرح طی سال‌های گذشته اجرایی شد که ثمرات خوبی نیز در برداشت. با تقویت و بیان ضرورت آن می‌توان به دستاوردهای مطلوبی رسید.
وی احیای نقش میانجی‌گری را سبب ایجاد آرامش در خانواده‌ها دانست و گفت: اگر محله‌ها همانند گذشته هویت خود را بازیابند و فرد امین و ریش سفید به عنوان فرد مورد اطمنیان مردم مطرح باشد، می‌توان شاهد احیای نقش میانجی‌گر و حکم بود.
اصلانی به نقش مساجد در این میان اشاره و عنوان کرد: مسجد باید پشتوانه محله و محور برنامه‌ریزی محله‌ای باشد. همچنین مشاورانی در مساجد برای ارائه کمک و راهنمایی به خانواده حضور داشته باشند و در کنار آن نسبت به آموزش خانواده‌ها برای میانجی‌گری اقدام کنند.
«مادران پرچمداران جنگ نرم»
وی از ارائه آموزش‌هایی در راستای تحکیم بنیان خانواده از سوی بسیج جامعه زنان کشور اشاره و عنوان کرد: «مادران پرچمداران جنگ نرم» عنوان مجموعه آموزش‌هایی است که برای بانوان در ارتباط با وظایف آنان در برابر افراد خانواده در نظر گرفته شده است.
وی از برپایی کارگاه‌های مشاوره و آموزش به صورت فردی و گروهی ویژه بانوان به منظور یادآوری نقش مادران در تربیت فرزندان از کودکی تا بزرگسالی خبر داد و گفت: آموزش‌های مادر برای فرزند صرفا با ازدواج وی خاتمه نمی‌یابد، بلکه یک مادر باید بیامورد که فرزند خود را در زندگی مشترک چگونه هدایت و راهنمایی کند.
۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید