اخبار

استقبال بی سابقه غیرمسلمانان از روز درهای باز مسجد الهدی یونان

استقبال بی سابقه غیرمسلمانان از روز درهای باز مسجد الهدی یونان
در روز درهای باز مسجد الهدی یونان، بازدیدکنندگان کفش‌هایشان را در خارج از مسجد درآوردند و سپس با ورود به مسجد، در فعالیت‌های تدارک دیده شده در این مراسم مانند خوشنویسی عربی، امتحان کردن حجاب اسلامی از طریق پوشیدن روسری‌های ارائه شده توسط مسلمانان و بوفه غذاهای سنتی و حلال اسلامی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل ازredandblack.com، روز گذشته مسجد و مرکز اسلامی الهدی در آتن، از ساعت 12:30 تا 6:30 بعدازظهر، درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود و از کسانی که درباره دین اسلام کنجکاو هستند دعوت به عمل آورد تا با آمدن به این مرکز پاسخ سئوالاتشان راجع به اسلام را گرفته و با فرهنگ و سنت‌های اسلامی آشنا شوند.

بازدیدکنندگان کفش‌هایشان را در خارج از مسجد درآوردند و سپس با ورود به مسجد در فعالیت‌های تدارک دیده شده در این مراسم مانند خوشنویسی عربی، امتحان کردن حجاب اسلامی از طریق پوشیدن روسری‌های ارائه شده توسط مسلمانان و بوفه غذاهای سنتی و حلال اسلامی شرکت کردند.

حضور بازدیدکنندگان غیرمسلمان در این مراسم به حدی زیاد بود که پارکینگ مسجد کاملا پر شده و به اجبار اتومبیل‌ها را به پارکینگ‌ دیگری هدایت کردند.

عادل عامر، امام جماعت مسجد و استاد زبان‌شناسی دانشگاه جورجیا درباره این گردهمایی گفت: من می‌دانستم که عده‌ای خواهند آمد اما تعداد کسانی که امروز آمدند فوق العاده بود.

او در ادامه گفت: هر کس که دوست دارد درباره اسلام آگاهی پیدا کند می‌تواند هر زمان که خواست به این مرکز اسلامی مراجعه کرده و نیازی نیست منتظر روز درهای باز بماند. پیروان حضرت محمد (ص)، یا عیسی و یا موسی، همگی انسان هستند.

سمیر ترابلسی، یک دستیار تحقیق در دانشگاه درباره حضور مردم گفت: سومین باری است که درهای مسجد را به روی غیرمسلمانان باز می‌کنیم و تا کنون شاهد حضور چنین جمیعتی نبودیم. خوشحالیم از اینکه عده زیادی به اینجا آمده و دوست دارند راجع به اسلام بیشتر بدانند.

 

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید