اخبار

دومین عامل انتحاری حمله به مسجد شیعیان عربستان شناسایی شد

دومین عامل انتحاری حمله به مسجد شیعیان عربستان شناسایی شد
وزارت کشور عربستان هویت دومین عامل حمله انتحاری اخیر به مسجد امام رضا (ع) در استان الأحساء را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد خبرگزاری ایسنا،سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که دومین عامل حمله انتحاری اخیر به مسجد امام رضا (ع) در استان الأحساء فردی به نام "طلحه هشام محمد عبده" است که دارای تابعیت مصری است و سه سال پیش با ویزای خانوادگی وارد عربستان شده بود.

وی تأکید کرد که وزارت کشور همچنان به تحقیقات خود درباره این حمله ادامه می‌دهد و تمامی کسانی را که در آن دست داشتند بازداشت خواهند کرد.

روز جمعه گذشته حمله انتحاری به مسجد امام رضا (ع) در استان شیعه نشین الأحساء چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر ناصر حمدی، سفیر مصر در عربستان در واکنش به گزارش وزارت کشور عربستان درباره حمله اخیر به الأحساء گفت: ما طرف‌های امنیتی را در کشف باندهای تروریستی و برنامه‌هایشان آزاد می‌گذاریم و در امور دستگاه های امنیتی عربستان مداخله نمی‌کنیم.

وی افزود: ما به این دستگاه‌ها اطمینان داریم و همکاری امنیتی میان عربستان و مصر در زمینه مبارزه با تروریسم چه در سطح دو کشور و چه در سطح منطقه وجود دارد.

ناصر حمدی افزود‌: مصر از تروریسم رنج می برد و ما با اقدامات تروریستی صرف نظر از اینکه عاملانش چه کسانی باشند مخالفیم. تروریسم هیچ دین و مذهبی ندارد و ما با تمامی اقدامات دستگاه‌های امنیتی عربستان موافقیم چراکه مصر و عربستان از کشورهایی هستند که با تروریسم مواجه‌اند.

۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۱۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید