اخبار

شانزدهمین همایش ستارگان محراب برگزار شد/ اگر عالمان دینی نبودند استعدادهای انسان ها از بالقوه به بالفعل نمی رسید

شانزدهمین همایش ستارگان محراب برگزار شد/ اگر عالمان دینی نبودند استعدادهای انسان ها از بالقوه به بالفعل نمی رسید
آیت الله حبیبی با اشاره به نقش مهم علما در ترویج مکتب انبیا گفت: اگر عالمان دینی نبودند استعدادهای انسان ها از بالقوه به بالفعل نمی رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد،شانزدهمین همایش ستارگان محراب ( تجلیل از مفاخر ائمه جماعات استان تهران)٢٧ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد لرزاده برگزار شد.

دراین همایش آیت الله حبیبی، استاد اخلاق و حوزه با اشاره به ویژگی های اخلاقی مرحوم میزراعلی فلسفی بیان کرد: ایشان اصلا هوای نفس را بونکرده بود و شخصیتی بسیار متواضع بودند که زندگیشان، گفتگو و نشست و برخاستشان برای همه ما درس بود. مرحوم فلسفی همواره درصدد کمک و دستگیری از مردم نیازمند بودند و همیشه کارهای شخصیشان را خودشان انجام می دادند.

وی با اشاره به بعد علمی شخصیت آیت الله میرزا علی فلسفی اظهار کرد: ایشان در بعد علمی بسیار دقیق بودند و اطلاعات بسیار در حوزه های مختلف داشتند اما وقتی از ایشان برای ایراد سخن ومنبر دعوت می شد قبول نمی کردند و می گفتند که من برای تدریس آمده ام و شخصیت منبری نیستم.

وی ادامه داد: من در طول مدت ارتباطم با ایشان حتی یک عمل مکروه از ایشان ندیدم و ایشان در پرورش صحیح جوانان همواره تلاش بسیاری داشتند.

وی با اشاره به خدمات مرحوم میزرا علی فلسفی درمسجد لرزاده گفت: ایشان در این مسجد خدمات بسیار ارزشمندی انجام دادند. زمانی که در تهران حضور داشتند تدریس درس فقه و درس خارج را انجام می دادند.

آیت الله حبیبی گفت: شخصیت ایشان در حد یک مرجع بود و به همین دلیل آیت الله خویی بعد از مرگ آیت الله میلانی از وی خواستند که به مشهد برود. وی معتقد بود که افراد همانند خودش وظیفه دارند که اسرار دین را به مردم منتقل کنند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: اگر علما نبودند، چیزی از مکتب ما باقی نمی ماند. آیت الله فلسفی هم به این موضوع اعتقاد داشت که علم یک ارث معنوی است و برای هدایت انسان ها آمده است.

وی با اشاره به اینکه اگر عالمان دینی نبودند استعدادهای انسان ها از بالقوه به بالفعل نمی رسید، گفت: علما برای اینکه انسان ها به استعدادهای خود برسند نقش بسیار زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: اگر علما نبودند مکتب انبیا هم نبود، متاسفانه برخی از مسائل سیاسی جامعه سبب شده است که چهره غبار آلود برای روحانیون ایجاد شود و ما باید این مشکل و معضل را از بین ببریم.

بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین تاجیک ، امام جماعت مسجد لرزاده در سخنان کوتاهی گفت: مجلس بزرگداشت عالم، در حقیقت بزرگداشت علم است و مجلس بزرگداشت فقیه احترام به امام صادق(ع) است.

وی بیان کرد: در روایت آمده است پایه های استحکام دین به چهار عامل بستگی دارد: عالمی که ناطق و نشردهنده علم و عامل به علم باشد.

وی گفت: عالم باید مبلغ باشد و علمش را نشر دهد و به وظیفه خود عمل کند، مردم هم وظیفه دارند از علم آن استفاده کنند. در روایت آمده است که اگر علما، علمشان را نشر ندهند و در وجودشان احساس خیانت می کنند، در عین حال غیر عالم هم باید از عالم علم بیاموزد.

در پایان این همایش یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) به نوحه خوانی پرداخت و از یادبود، مرحوم میزرا علی فسلفی رونمایی به عمل آمد.

در این نشست علاوه بر حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد . دیگر مدیران این مرکز، تنی چند از ائمه جماعات و روحانیون شناخته شده تهران و هم چنین برخی از نمایندگان مجلس و دیگر چهره ها و شخصیت های سیاسی حضور داشتند.

سلسله نشست های ستارگان محراب با هدف گرامی داشت مفاخر ائمه جماعات تهران به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می گردد. تاکنون مراسم بزرگداشت آیت الله برهان، آیت الله شیخ محمد حسین زاهد، آیت الله شاه آبادی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله خوانساری، آیت الله خوشوقت، آیت الله شیخ مرتضی زاهد، آیت الله حدیدی، آیت الله فیروز آبادی و آیت الله ایروانی و آیت الله انواری و ملاعلی کنی، آیت الله محمد تقی آملی، آیت الله سید محمدرضا علوی تهرانی، آیت الله شیخ محمود تحریری برگزار شده که با استقبال خوبی مواجه شده اند.

برای مطالعه زندگی نامه آیت الله فلسفیاینجارا کلیک کنید

بزرگداشت آیت الله فلسفی 3
بزرگداشت آیت الله فلسفی 2
بزرگداشت آیت الله فلسفی 1
بزرگداشت آیت الله فلسفی
بزرگداشت آیت الله فلسفی 18
بزرگداشت آیت الله فلسفی 17
بزرگداشت آیت الله فلسفی 16
بزرگداشت آیت الله فلسفی 15
بزرگداشت آیت الله فلسفی 14
بزرگداشت آیت الله فلسفی 13
بزرگداشت آیت الله فلسفی 12
بزرگداشت آیت الله فلسفی 11
بزرگداشت آیت الله فلسفی 10
بزرگداشت آیت الله فلسفی 9
بزرگداشت آیت الله فلسفی 8
بزرگداشت آیت الله فلسفی 7
بزرگداشت آیت الله فلسفی 6
بزرگداشت آیت الله فلسفی 5
بزرگداشت آیت الله فلسفی 4

 

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳
پایگاه تخصصی مسجد |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید