اخبار

تا حق کلام خدا در خانه خدا ادا نشود نباید از دیگران توقع داشت

تا حق کلام خدا در خانه خدا  ادا نشود نباید از دیگران توقع داشت
حجت الاسلام حاج علی اکبری : استمرار جدی همه فعالیت‌های قرآنی در زمینه برپایی تفسیر و تبیین معارف و کرسی تلاوت و حلقه های قرآنی در مساجد باید با نظم و بدون خللی برگزار شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد  که در نخستین گردهمایی فعالان قرآنی مساجد در سالن همایش های صدا و سیما بر گزار می شد با اشاره به اجرای طرح «نهضت قرآنی مساجد» در سال گذشته، گفت : مهجوریت‌زدایی از قرآن در مساجد و ادای حق کلام خدا در خانه خدا، افق پیش روی‌مان در این طرح است.

 وی با اشاره به اینکه طرح نهضت قرآنی با جدیت طی سال گذشته دنبال شد تا به این نقطه رسیدیم، ادامه داد: طبعاً برنامه‌هایی از این دست نقدهایی را در پی دارد و به دلیل کمی وقت نتوانستیم طی این جلسه از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنیم.
حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: افقی که طی اجرای این طرح پیش روی‌مان است، مهجوریت‌زدایی از قرآن در مساجد و ادای حق قرآن و کلام خدا در خانه خدا است و هنگامی که این حق در مساجد ادا نشود نباید توقع ادای آن را در سایر مکان‌ها داشته باشیم.
وی تأکید کرد: استمرار جدی همه فعالیت‌های قرآنی در زمینه برپایی تفسیر و تبیین معارف و کرسی تلاوت و حلقه های قرآنی در مساجد باید انجام گیرد به گونه‌ای که این امر با نظم و بدون خللی برگزار شود.
حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: کیفیت بخشی به این طرح با ابتکار و طرح‌ها و فکرهای جدید و هم‌افزایی در اجرای بهتر طرح نهضت قرآنی مساجد از نکات مهم و قابل تأمل است و باید به این سمت برویم که فعالیت در مساجد گسترش پیدا کند و دائما تعداد بیشتری از مساجد از فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند باشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه تا امروز ۹۰ درصد مساجد استان تهران برنامه تلاوت نور را اجرایی می‌کنند، اظهار کرد: امیدواریم به جایی برسیم که شاهد رشد ۹۰ درصدی مساجد در برپایی دوره‌های تفسیری و حفظ قرآن باشیم.
وی تأکید کرد: این طرح، تازه آغاز حرکت است و امید داریم که همه مساجد در استان تهران و سپس در کل کشور دارای برنامه‌های قرآنی شوند و امیدواریم همه ما آن روز را به فضل الهی ببینیم.

 

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۰۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید