اخبار

برخی علمای اهل سنت مصر با تقریب بین مذاهب مخالف هستند

برخی علمای اهل سنت مصر با تقریب بین مذاهب مخالف هستند
واکنش علمای اهل سنت مصر به تلاش هایی که برای ایجاد موسسه تقریب مذاهب در مصر می شود، متفاوت بود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از «شیعه نیوز»، علمای دانشگاه الازهر مصر، تقاضای شیخ احمد کریمه، استاد این دانشگاه را مبنی بر تاسیس مرکز تقریب مذاهب رد کردند.
این پیشنهاد احمد کریمه در جهت تقریب مذهب شیعه و سنی و جلوگیری از تقسیم منطقه و فتنه افروزی ها و فرقه گرایی بود که علمای الازهر با آن موافقت نکردند.
همچنین محمد شحات جندی، عضو مجمع مباحث اسلامی مصر گفت: دانشگاه الازهر می تواند بحث تقریب بین مذهب شیعه و اهل تسنن را رهبری کند، چرا که این کار از عهده این مرکز علمی برمی آید و تلاش شخصی افراد راه به جایی نمی برد.
وی افزود: تقریب بین مذاهب پیامدهای مثبت زیادی در پی دارد. باید بر روی نقاط مشترک تاکید کرد و در مورد نقاط اختلاف به گفت وگو پرداخت. تقریب بین مذاهب کاری ممکن است و در شرایط کنونی امری ضروری است.اما از سوی برخی علمای اهل سنت مصر با این مساله مخالف هستند.
علی عبدالباقی شحاته، دبیرکل سابق مجمع مباحث اسلامی معتقد است: ایجاد موسسه ای برای تقریب بین مذاهب کار بیهوده ای است. هر چند قریب به چهل است فعالیت هایی در این زمینه از سوی الازهر صورت می گیرد اما علمای شیعه به دلیل مسایل سیاسی حاضر نیستند که به تصمیمات الازهر تن در دهند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید