اخبار

ائمه جماعات باید مهارت ببینند ، باید مطالعه کنند

ائمه جماعات باید مهارت ببینند ، باید مطالعه کنند
حجت‌الاسلام قرائتی :قرآن سرشار از انوار الهی است، روحانی و آخوند بی قرآن یعنی روحانی بی نور، اگر با قرآن باشید، آقا هستید، اگر نه در دنیا و آخرت ذلیل می‌شوید.

یه گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیشب سوم خرداد در جمع مبلغان، مربیان و ائمه جماعات در مجتمع یاوران مهدی قم گفت : ما شیوه صحیح تفسیر قرآن کریم را بلد نیستیم، تا برای جوانان تفسیر راهبردی بگوییم، فقط با کلمات بازی می‌کنیم.
وی یادآوری کرد: فقیه فتوای فقهی می گوید و هیچ وقت نسخ نمی شود، اما من فتوای فطری می گویم؛ اگر می خواهید در مسجد موفق باشید باید مهارت های نوین زندگی را بر اساس معارف دینی آموزش دهید.
قرائتی تصریح کرد: آشتی دادن زن و شوهر، توبه دادن لات ها،تفسیر برای کودکان وتفسیر برای جوانان و نوجوانان از این جمله مهارت های نوین زندگی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خطاب به ائمه جماعات مساجد، گفت: باید مهارت ببینید، باید مطالعه کنید، دانشجوها به طور میانگین در روز 4 ساعت مطالعه می کنند، اگر روحانی می خواهد موفق و تاثیر گذار باشد باید حداقل در روز 6 ساعت مطالعه داشته باشد، درمرحله اول از قرآن کریم شروع کنید، از این کتاب آسمانی که منبع رحمت و مایه برکت جامعه بشری است استفاده کنید.
مفسر قرآن کریم عنوان کرد: اگر با قرآن مانوس نباشید ونسبت به آن بی اعتنا باشید، پول و برکت، هر دو را ندارید، چرا که قرآن سفره اطعام مادی و معنوی الهی است.
قرائتی افزود: خیلی از بحث‌هایی که امروز در حوزه و دانشگاه های ما مطرح می‌شود آبکی و بازی با الفاظ و کلمات است، از قالب الفاظ و دنیای بازی با کلمات بیرون بیایید و به سمت کاربردی شدن کلمات و مهارت افزایی در زندگی مردم حرکت کنید.
وی یادآورشد: انقدر قوه درک زمان و مکان ما را غبار گرفته که اصلا نمی فهمیم جامعه چه می خواهد؟ خدا چه می‌خواهد؟ اگر کسی می خواهد درک و فهم خود را تطهیر کند باید با قرآن مانوس تر باشد.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیه احسان به والدین در سوره اسراء که  19 تفسیر دارد، اظهار کرد: به پدر و مادر چه مومن و چه کافر، چه زنده و چه مرده، با دست خود نه به واسطه دیگران احسان و نیکی کنید، از تکرار این دستور و سفارش می توانیم نتیجه بگیریم که این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این آیه شریفه احسان و نیکی به صورت مطلق آمده یعنی انگشت روی یک یا چند احسان معین نگذاشته است، می شود استنباط کرد که تا می توانیم بدون حساب و کتاب احسان کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این که پدر و مادرعاطفه می خواهند نه پول، ابراز کرد: بعضی از جوانان تا به جایی می رسند با غرور و منت می گویند که ما به والدینمان پول می دهیم دیگر چه کار کنیم؟ این غلط است، ما به پدر و مادر هایمان بیش از این ها بدهکاریم و هر کاری انجام شود از جمله وظایف ماست.
قرائتی ادامه داد: قضاوت خدا این است که باید به پدر و مادر نیکی کرد و هیچ وقت نباید با والدین در برابر رفتار بد تقابل کرد، این امر در هیچ دینی منسوخ نشده است، یعنی خدا که مربی توست تو را به احسان بی حساب و کتاب امر می کند و یکی از راه های خودسازی انسان همین احسان است.
وی اضافه کرد: اگر می خواهیم به حقیقت قرآن برسیم، باید با قرآن مانوس باشیم و قرآن را با تفاسیر و معانی عمیقش دوره کنیم، برای تفسیر قرآن تا می توانید وقت بگذارید و تحقیق کنید، چون قرآن پر از اسرار و انوار الهی است.
قرائتی ابراز کرد: اصحاب کهف دارد داستان زندگی شیعه و مسلمانان را در اروپا می گوید، تعداد اصحاب کهف اهمیتّی ندارد ولی تفسیرش بسیار ارزشمند است، این یعنی، جوانان مسلمان فرانسه و اروپا که در جامعه آلوده زندگی می کنید، اگر تنهایی در جامعه زندگی کنید آب می شوید، شما هم مثل اصحاب کهف بروید در یک نقطه جمع شوید، گروهی در کنار همدیگر زندگی کنید و به هم محبت کنید، چرا که قرآن همیشه بر اجتماع مسلمین تاکید دارد، و اگر در جامعه تنها باشید فساد در شما حل می شود و از پای در می آیید.
وی در پایان عنوان کرد: قرآن سرشار از انوار الهی است، روحانی و آخوند بی قرآن یعنی روحانی بی نور، اگر با قرآن باشید، آقا هستید، اگر نه  در دنیا و آخرت ذلیل می‌شوید.

۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید