اخبار

دوره آموزش نجوم و استهلال ویژه ائمه جماعات

دوره آموزش نجوم و استهلال ویژه ائمه جماعات
دوره آموزش نجوم و استهلال ویژه ائمه جماعات نواحی شهید دستغیب، شهید صدوقی، علامه امینی از نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجدبرگزار شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد،  دوره آموزشی هادیان (آموزش و ارتقاء توان مدیریتی و هدایتی ائمه جماعات استان تهران) با موضوع نجوم و استهلال به همت معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ناحیه شهید دستغیب برگزار شد.
این جلسه  با حضور حدود ٨٠ نفر از ائمه جماعات نواحی سه گانه در مسجد بقیه الله اعظم اسلامشهر دایر شد، حجت الاسلام و المسلمین موحدی نژاد از اعضای ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مباحث مقدماتی را درباره نجوم و استهلال مطرح کرد.
آشنایی با مختصات جغرافیایی کره زمین و ماه، آشنایی با حرکات اجرام آسمانی، افق شناسی و بررسی اوقات نمازها، استهلال و بررسی مبانی فقها در این موضوع و آشنایی با قوانین کشورهای ایران و عربستان در موضوع استهلال و همچنین مختصر مباحثی در باب قبله از مهمترین محورهای مطرح شده در این دوره ٤ ساعته بود.
در دوره آموزشی هادیان که ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده علاوه بر نجوم و استهلال دوره آموزش احکام تخصصی، تحلیل سیاسی، امام و مهدویت و روش بیان تفسیر نیز در نواحی و مناطق با هدف ارتقاء مهارت ائمه جماعات در پاسخگویی به مسائل شرعی و موضوعات روز در ماه مبارک رمضان برگزار یا در حال برگزاری است.

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید