اخبار

باید نسبت به ساخت مساجد در مناطق محروم، توجه ویژه شود

باید نسبت به ساخت مساجد در مناطق محروم، توجه ویژه شود
آیت الله جزایری : اگر در برخی از نقاط استان نماز جماعت به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و دیگر موانع، برگزار نمی‌شود، بر مردم آن اهالی لازم است که پیگیری کرده و نسبت به برگزاری آن اهتمام ورزند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امروز در ادامه سلسله مباحث سحرخیزان، به عبارت «وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَکُمْ فِی مَرْضَاتِهِ وَ صَبَرْتُمْ عَلَى مَا أَصَابَکُمْ فِی جَنْبِهِ وَ أَقَمْتُمُ الصَّلاةَ...» اشاره کرد و اظهار داشت: با دقت در معنای این عبارت، متوجه می‌شویم که اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بر اقامه نماز، بیش از سایر اعمال روزانه توجه و دقت داشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان، عبارت «وَ أَقَمْتُمُ الصَّلاةَ» را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اهتمام به این عبارت، همین مقدار که آخرین وصیت انبیاء در رابطه با نماز بوده و خداوند متعال نیز پاداش زیادی را به افراد نماز گذار عنایت می‌کند.
وی، به فریضه "نماز جماعت"، اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که در رابطه با نماز، باید بدان توجه داشت، مسأله نماز جماعت است که حتی الإمکان باید آن را به جا آورد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که همه مردم باید به خواندن نمازهای یومیه، آن هم به جماعت، اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: اگر در برخی از نقاط استان خوزستان، نماز جماعت به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و دیگر موانع، برگزار نمی‌شود، بر مردم آن اهالی آنان لازم است که پیگیری کرده و نسبت به برگزاری آن اهتمام ورزند، تا إن شاءالله بنایی برای اقامه جماعت نمازهای یومیه فراهم شود.
امام‌جمعه اهواز، با بیان این‌که باید نسبت به ساخت مساجد در مناطق محروم، توجه ویژه شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های خوب و مؤثری که سبب احداث مسجد یا حسینیه برای اقامه نماز جماعت می‌شود، همدلی و اتحاد مردم برای درخواست از مسئولین و در صورت عدم پاسخ‌گویی، اهتمام بر ساخت مسجد، با استفاده از مبالغ دریافتی از خیرین باشد.
آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود، با بیان این که برخی مفسران و علمای بزرگ دین، اقامه نماز جماعت را نزدیک به امری واجب دانسته‌اند، اظهار داشت: در برخی روایات آن‌ چنان بر نماز جماعت تأکید کرده‌اند که مفسران و علمای بزرگ دین، آن را نزدیک به امری واجب تلقی کرده‌اند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید