اخبار

نسبت به برنامه های مساجد دغدغه مند باشیم

نسبت به برنامه های مساجد دغدغه مند باشیم
امام جماعت مسجد جامع امام صادق (ع) : در طول روز بسیاری از مباحث مرتبط با احکام و فقه در مساجد بیان می شود ،این امر سبب می شود تا مراجعه به مساجد بیشتر شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان حجت الاسلام سید مصطفی میر لوحی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و مساجد است و در این ماه نسبت به صیام، دعا و عبادات دیگر نیز سفارش شده است.
وی با اشاره به پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های مساجد در این ماه، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه پررونق‌تر شدن مساجد است و در این ماه شاهد حضور و استقبال بیشتر مردم از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد هستیم، بنابراین برای جذب و آشنایی قشر کودک و نوجوان با مسجد لازم است برنامه هایی در مسجد برگزار شود که آنها را به معنویت نزدیک‌تر سازد.‌
امام جماعت مسجد جامع امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین تهران، ادامه داد: در طول روز بسیاری از مباحث مرتبط با احکام و فقه در مساجد بیان می شود و ائمه جماعات با لحاظ فضای معنوی این ماه وقت بیشتری را برای پاسخ دهی به سوالات و مباحث دینی مردم می گذارند و این امر خود سبب می شود تا مراجعه به مساجد بیشتر شود.
میرلوحی ادامه داد: با چنین برنامه ریزی که دستاورد و حاصل ماه مبارک رمضان است مردم اقبال مضاعفی به استفاده از برنامه های روزانه مساجد پیدا می کنند. بنابراین اگر همین رویه را در طول سال ادامه دهیم، شاهد استقبال مردم از مساجد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: خداوند در این ماه مبارک، توفیق بیداری در سحر، دوری از خوردن و آشامیدن و صیام همراه با اخلاص، عزم و جزم و حالت انس با قرآن و حضور در مسجد را به افراد بخشیده است، بنابراین می توان با انجام آن ها در ماه مبارک رمضان این تضرع و حضور بیشتر در مساجد برای همیشه تداوم داشته باشد و عادت همیشگی شود.
عضو هئیت امنای دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: ارایه سرفصل هایی از مباحث روز جامعه، دغدغه های قشر جوان و آنچه که برای این گروه سوال است می تواند مهم ترین برنامه ای باشد که در ماه مبارک رمضان و بعد از آن مورد توجه ائمه جماعات مساجد قرار گیرد.
میر لوحی  گفت: با توجه به حضور افراد جدید در مساجد در ماه مبارک رمضان باید با آنان به گونه ای برخورد شود که زمینه جذبشان در طول سال فراهم شود و مردم واقعا از آمدن به مسجد لذت معنوی ببرند. پس باید نوع برخورد با افراد جدید الورود بسیار مناسب باشد.
وی به راهکارهای احیای ظرفیت های مساجد اشاره کرد و افزود: امروز اگر بخواهیم در جنگ فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخونی که از سوی دشمن ایجاد شده است پیروزی قاطع تری را به دست آوریم باید نسبت به برنامه های مساجد دغدغه مند باشیم.

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید