اخبار

میعادگاه مسلمانان پاریس در ماه مبارک رمضان

میعادگاه مسلمانان پاریس در ماه مبارک رمضان
مسجد بزرگ پاریس در ماه رمضان به محل دیدار مسلمانان تبدیل می شود و آنان در کنار هم علاوه بر اقامه نماز به قرائت قرآن کریم می پردازند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، «مسجد بزرگ پاریس» در ماه رمضان حال و هوای معنوی ویژه ای دارد و در این ماه به محل دیدار مسلمانان این شهر تبدیل می شود.
در همین راستا، روز جمعه گذشته هزاران مسلمان با وجود وضعیت جوی و بارش باران در دومین نماز جمعه ماه رمضان شرکت کردند.
ایستگاه مترو منتهی به مسجد بزرگ پاریس در روز جمعه مملو از جمعیت مسلمانان بود که خود را برای اقامه نماز به آن رساندند.
مسجد بزرگ پاریس، پیش از اذان ظهر جمعه مملو از جمعیت شد به طوری که پس از آن مسلمانان مجبور شدند تا برای نشستن منتظر پیدا شدن فضایی برای نشستن خود باشند.
خطیب نماز جمعه این هفته مسجد بزرگ پاریس در خطبه اول این نماز، بر فضیلت دهه دوم ماه رمضان و بهره گیری از آن و به خیرات دادن در این ماه اشاره کرد.
خطبه دوم هم که به دو زبان عربی و فرانسوی بود، به صحبت از حادثه کشته شدن یکی از نیروهای پلیس این شهر و همسرش که چند روز پیش در نواحی پاریس رخ داد، اختصاص داشت.
خطیب جمعه این مسجد در سخنان خود حملاتی را که به نام دین صورت می گیرد، از جمله حملات اورلاندو در آمریکا محکوم کرد و محاکمه عاملان آن را خواستار شد.
نماز و آموزش
پس از اقامه نماز جمعه، بسیاری از نمازگزاران مسجد بزرگ پاریس در حلقه های قرائت قرآن کریم شرکت کردند و برخی از آنان نیز در مسجد افطار کردند.
همچنین، پیش از بیان خطبه ها، از طریق بلندگو اعلام شد که روزانه سفره های افطاری برای نیازمندان در مسجد پهن می شود.
در همین راستا، برخی از آنان که به مسجد رفت و آمد دارند، به شبکه «الجزیره» گفتند: به دلیل روحانی بودن فضای مسجد، نماز خود را در این محل اقامه می کنیم.
بنا براین گزارش، برخی از نمازگزاران به همراه فرزندان خود برای اقامه نماز به این مسجد آمده بودند.
«عیسی» یک مراکشی تبار مقیم پاریس، در این باره، گفت: به همراه فرزندانم به این مسجد آمدم تا آنان را با فرهنگ اسلامی و دین خود بیشتر آشنا کنم.
درهای باز مساجد به روی غیر مسلمانان
مسجد بزرگ پاریس از جمله مساجدی است که بیش از یک بار در روز «درهای باز مساجد» درهای خود را به روی شهروندان باز کرده است تا آنان را با دین اسلام آشنا کند و به سوالات آن پاسخ دهد.
ساخت مسجد بزرگ پاریس
مسجد بزرگ پاریس، سال 1926 میلادی در مساحت هفت هزار و 500 متر مربع ساخته شده است و فرانسه در ساخت آن مشارکت داشته است.
یاد آور می شود؛ مسجد بزرگ پاریس بعد از جنگ جهانی اول جهت قدردانی از مسلمانان که علیه آلمان‌ ها جنگیده بودند ساخته شده است.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۱۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید