اخبار

حضوردرنمازعید فطر، به امامت رهبر انقلاب بهترین جلوه‌ی وحدت آحاد مردم در تقید به مبانی اسلام است

حضوردرنمازعید فطر، به امامت رهبر انقلاب بهترین جلوه‌ی وحدت آحاد مردم در تقید به مبانی اسلام است
حجت الاسلام حاج علی اکبری : اقامه‌ی نماز عید سعید فطر از آن رو جایگاه ویژه‌ای دارد که طیف متنوع‌تر و گسترده‌تری از مردم شریف در محلات را پوشش می‌دهد و از منظری دیگر، نقطه‌ی امیدی برای بهره‌مندی محرومان و نیازمندان مرتبط با هر مسجد، از برکات زکات فطره تلقی می‌گردد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی پیامی خطاب به ائمه محترم جماعات فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفتند .

پیام مورد اشاره به شرح ذیل است:

 

محضر ذی‌شرافت ائمه محترم جماعات مساجد شهر تهران (دامعزهم)

سلامعلیکم و رحمهالله؛

      پروردگار متعال را شاکریم که در سایهی لطف و کرمش، به خادمان و کارگزاران مخلص خانههای خود توفیق داد، در ماه مبارک رمضانی دیگر، علیرغم مضیقهها و مشکلات متنوع پیرامونی، وسع و بضاعت محدود در اختیار را با کیمیای همت و توکل و حمایت مردمی، به ظرفیتی بینظیر و گرانسنگ برای میزبانی شایسته از میهمانان این ضیافت الهی و معنوی مبدل نمایند.

     در طول سال، مناسبتهای مذهبی، اعیاد، ولادتها، شهادتها و ویژه برنامههایی مانند اعتکاف و از این قبیل که در دامنهی قلهی انسانساز ماه مبارک رمضان قرار میگیرند و با استقبال و ارادهی حضورِ گستردهی مؤمنین در مساجد روبرو میشوند، مواقفی هستند برای یادآوری مجد و شکوهی که با پرچمداری و مدیریت روحانیت معظم و ائمهی مکرم جماعات، صرفاً در بیوتالرحمان امکان تجلی دارد و کماکان در میان هیاهوی هویتهای فرهنگی مذهبی نوپدید و زرق و برق اعتبارات فرهنگی دستگاهها و نهادهای متنوع، همگان را به رجعت بهسوی اصل و اساس جامعهی اسلامی و پذیرش برتری ذاتی مشیتالهی در قیاس با تدابیر بشری، یعنی "مسجد محوری" فرا میخواند.

      اما در این میان، اقامهی نماز عید سعید فطر از آن رو جایگاه ویژهای دارد که طیف متنوعتر و گستردهتری از مردم شریف در محلات را پوشش میدهد و از منظری دیگر، نقطهی امیدی برای بهرهمندی محرومان و نیازمندان مرتبط با هر مسجد، از برکات زکات فطره تلقی میگردد و در شرایط عادی، یکی از زیباترین و شیرینترین صحنههای اجتماع مسلمانان را به مرکزیت مساجد، در محلات رقم میزند، در عین حال، با در نظر گرفتن اقتضائات محلی و بومی، برای بهبود تدریجی روال جاری و تمرکز در مصلیها و مساجد جامع و اقتدای یکپارچه به ائمهی محترم جمعه، پشتوانهی محکم منطقی و شرعی وجود دارد.

      البته تصدیق میفرمایید که تهران به عنوان عاصمهی تنها حکومت شیعی در دوران معاصر و در جایگاه امالقرای  جهان اسلام، از تفاوت آشکار و ماهوی با سایر شهرها و شهرستانها برخوردار است و مقطع زمانی که در آن به سر میبریم ،بههیچ وجه از شرایط عادی برخوردار نیست.

     اکنون و در فضای بحرانزدهای که چشم امید شیعیان مظلوم در اقصی نقاط عالم به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است و اقتدار این نظام مقدس در عرصهی جنگ سخت، مانع اصلی برای اجرای کامل توطئهی نسلکشی ایتام آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) و از میان بردن نشانهها و منادیان اسلام ناب محسوب میشود، تمرکز همه جانبهی دشمنان در عرصهی جنگ نرم را بهوضوح میتوان مشاهده نمود.

       اگر امروز، جوانان برومند و غیورمان با درک شرایط حساسی که در آن قرار داریم، برای دفاع از عمق مرزهای استراتژیک اسلام ناب در محور مقاومت، هجرت نموده و شهادتطلبانه، با لباس رزم ، چرب و شیرین دنیا را بر خود حرام میکنند تا دست وهابیهای تکفیری را از جان و مال و ناموس مسلمین کوتاه کرده و پروژهی اسلام هراسی در جهان را ناکام نمایند، بر مجاهدان عرصهی جنگ نرم نیز فرض است که با شناسایی دقیق معبرهای نفوذ و بسترهای عملیات روانی و راههای مقابله، رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرند و حتی برخی عادتها و رویههای جاری را که در شرایط عادی آسیبی بههمراه نداشته و بلکه محسناتی هم بر آنها متصور بوده است، به نفع مصالح بزرگتر تغییر دهند و در این میدان و جبههی وسیع، نقش فعالی بر عهده بگیرند.

     یکی از محورهای عملیاتی دشمن در عرصهی جنگ نرم، بزرگنمایی اختلافات سیاسی و جناحی در داخل نظام و باورپذیر کردن این فرضیه است که مظاهر تمدنی غرب و فرهنگ غیر دینی، ماهیت انقلابی پایتختنشینان را تغییر داده و چنین وانمود میکنند که باورها و ارزشهای شهروندان تهرانی را استحاله نمودهاند. بیم آن میرود که در ادامهی این روند و تبلیغات یکسویهی امپراطوری رسانهای جریان معاند و البته در سایهی انفعال و فقدان اعتماد بهنفس بخشی از افراد ظاهربین، امر مشتبه شود که چنین آرزوی محالی، حقیقتاً محقق شده است و در نتیجه، طی روند فرسایشی، بهتدریج از ظهور و بروز مؤمنین و متدینین در جامعه کاسته و بر جرأت و جسارت هنجارشکنان برای میدانداری  در سطح شهر افزوده گردد .

     شبکهی نورانی مساجد در سطح تهران میتوانند با منسجم کردن ظرفیتی که در اختیار دارند، ضمن زدودن این توهم از اذهان، با برگزاری مانورهای معنوی، فضای شهر را دگرگون و جو غالب را برای جولان هتککنندگان ارزشهای دینی و انقلابی ناامن نمایند.

     هرچند نقشآفرینی مساجد در راهپیماییها و مناسبتها از اهمیت زیادی برخوردار است، لیکن حضور یکپارچهی امت مسلمان در نماز عزتبخش عید سعید فطر، به امامت رهبر فرزانهی انقلاب(دامت برکاته) را به دلایل متعدد میتوان اثربخشترین و بهترین جلوهی وحدت آحاد مردم در تقید به اصول و مبانی اسلام و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان و مانور قدرتی حاوی پیامهای روشن دانست که معادلات و محاسبات دشمنان را یکسره در هم میریزد.

     لذا انتظار میرود اعزه و گرامیان، ضمن احترام به مطالبات محلی و پیرامونی مساجد برای اقامهی نماز عید سعید فطر و با تبیین دلایل عقلی، دینی و انقلابی که به بخشی از آنها در این مجال اشاره شد، با لسان نافذ خود، اهمیت حضور در این جلوهگاه وحدت و همدلی را برای نمازگزاران تبیین نموده و همراه با اهل مسجد خود، به صفوف دشمنشکن بزرگترین اجتماع معنوی در نوع خود، در محل مصلای بزرگ تهران بپیوندند و اقامهی نماز برای کهنسالان، بیماران، معذورین و جاماندگان را به نایبان بسپارند.

     باشد که در زمرهی قدرشناسان از نعمت ولایت و رهبری قرار گرفته و در برکات وسیع و ثواب کثیر آنچه که رقم میخورد، سهمی داشته باشیم.

عزت، سلامتی و توفیق روزافزونتان را از درگاه پروردگار متعال خواستارم .

     پیشاپیش، تبریک صمیمانهی برادرتان را پذیرا باشید.

                                                                                                                      محمد جواد حاج علی اکبری

                                                                                                              رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۸:۰۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید